נסגר תיק החקירה נגד סיגמא, פרופ' דן גלאי ורבקה פרי

החקירה הייתה בחשד לעסקאות מתואמות בניירות ערך של בית ההשקעות סיגמא עם לקוחותיו

תיק החקירה נגד בית ההשקעות סיגמא נסגר - כך אישרה היום (א') פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה). לפי שעה האישור הרשמי של הפרקליטות נוגע לחקירה נגד בית ההשקעות, וכן נגד רבקה פרי, שהייתה בעלת מניות בבית ההשקעות עד סוף 2008.

ככל הידוע, בכוונת הפרקליטות להודיע בימים הקרובים גם על סגירת התיק נגד פרופ' דן גלאי, יו"ר בית ההשקעות, ובנו אורי גלאי, המנכ"ל.

התיק נגד סיגמא ובכיריה נפתח בעקבות חקירת רשות ניירות ערך, ולפיה פרי, ששימשה כיו"ר הדירקטוריון של חברת קרנות הנאמנות של סיגמא, ביצעה עסקאות מתואמות בניירות ערך, בין חשבונה האישי לקרנות של הלקוחות. עוד נטען כי פרי העבירה הוראות מכירה ובהן תאריכים כוזבים אודות הפעולות שנעשו.

החקירה נפתחה בעקבות מכתב תלונה ששלח לרשות מיכאל רביב, עובד לשעבר בסיגמא. רביב ניהל את הקרנות ותיקי ההשקעות בחברה וכיהן כחבר ועדת ההשקעות של חברת הקרנות.

סיגמא הוא בית השקעות קטן, ובעלי המניות בו הם משפחת גלאי (64%); בעל השליטה במיקאל, מיקו גילת (15%)ף ומנכ"ל פריזמה גמל לשעבר, עזרא עטר (21%).

סיגמא ביצע שורה של רכישות ועבר NXPR שינויי בעלות בשנים האחרונות, שהחלו כאמור עם רכישת חלקה של ריקי פרי בבית ההשקעות והפיכת משפחת גלאי לבעלים היחיד.

בסוף 2009 נכנס להשקעה עטר, ובאפריל ויולי 2010 נרכשו שתי פעילויות של ניהול תיקים - ספירה ובונוס שוקי הון. גילת נכנס להשקעה בסיגמא בסוף 2010, ובאחרונה הוקמה סוכנות ביטוח' וכן נרכשה חברת ה-Family Office גרין בול. כיום מנהל סיגמא כ-2.5 מיליארד שקל בתיקים וקרנות נאמנות.

את רבקה פרי ייצג עו"ד ז'ק חן. את סיגמא ייצגו בהליך עורכי הדין צבי פירון ודרור ארד-איילון ממשרד ארד איילון ונחמני.