פריורטק תנסה לממש מניות קמטק תמורת עד 12 מיליון ד'

כך עולה מעדכון לטיוטת התשקיף שפרסמה החברה ■ אמיטק, החברה הבת של פריורטק, ממשיכה לפרוח וברבעון הראשון שילשה את הכנסותיה

השוק הראשוני בארה"ב עדיין חי ובועט - למרות רעידות האדמה הקטנות שהיו מנת חלקו בשבועות האחרונים - וזו הסיבה שהנפקות ראשוניות עדיין יוצאות לפועל. לא מעט חברות ישראליות הגישו באחרונה תשקיף מדף לקראת הנפקה משנית, וסביר להניח שהיו מעדיפות לזרז את תהליך ההנפקה לפני שחלון ההזדמנויות ייסגר לפרק זמן בלתי ידוע.

אחת מהן היא קמטק (Camtek) המפתחת מערכות אוטומטיות לבדיקה אופטית ממוחשבת (AOI - Automated Optical Inspection) של מעגלים משולבים על גבי פרוסות סיליקון של מוליכים למחצה (Semiconductor Wafers) ושל מעגלים מודפסים (PCB - Printed Circuit Boards). מערכות אלו מזהות פגמים בשלבים השונים של תהליכי הייצור בתעשיית האלקטרוניקה וכך משפרות את תפוקת הייצור.

קמטק פרסמה לפני כחודש תשקיף מדף שלפיו תגייס עד 25 מיליון דולר לקופתה, ואילו בעלי המניות בה ימכרו עד 4 מיליון מניות. מכיוון שלחברה יש בעלת שליטה שבידה מרבית המניות - פריורטק הציבורית - היה ברור כי היא זו שתמכור חלק ניכר מאותן מניות, וכך אכן עולה מטיוטת תשקיף מעודכנת שהגישה קמטק ביום רביעי האחרון.

פריורטק תמכור עד 4 מיליון מניות של קמטק, ששוויין הנוכחי הוא 12 מיליון דולר בקירוב, וכך תרד משיעור החזקה של 60.6% לשיעור החזקה של 46.2% - פער די משמעותי, אך עדיין כזה שיאפשר לה להיות מוגדרת כ"דבוקת שליטה" לפי חוק החברות הישראלי.

מניית קמטק, הנסחרת כרגע בנאסד"ק לפי מחיר של 3.06 דולרים, נחלשה לא מעט, ואיבדה כשליש משוויה מהשיא שאליו הגיעה בפברואר האחרון. סביר להניח שמה שדחף את המניה מטה היה הסנטימנט השלילי בשוקי ההון, וכוונת ההנפקה של החברה. שוויה הנוכחי הוא 87 מיליון דולר, והוא משקף מכפיל רווח חזוי נמוך יחסית, של 7.1 בגין רווחי השנה הנוכחית.

השקעה בחברה הבת אמיטק

ובחזרה לפריורטק. ייתכן כי חלק מהתמורה שתקבל לידיה במסגרת מכירת מניות קמטק תופנה להשקעה בחברה בת אחרת - אמיטק - סוג של "כוכב נולד" בדוחותיה. אמיטק, כפי שחשפנו במדור "חברה על הכוונת" שהוקדש לפריורטק, תונפק כנראה בעתיד הלא רחוק באחד משוקי ההון האסייתיים, ותוצאותיה לרבעון הראשון של השנה אכן תומכות בתוכנית זו.

אמיטק (Amitec) פיתחה מצעים לרכיבים אלקטרוניים (Integrated Circuit) המיועדים לשוק חציי המוליכים והשבבים. מצע הוא אותו חלק באריזה האלקטרונית הנושא מכנית את השבב/השבבים והמקשר חשמלית בינו לבין המעגל המודפס, וכן בין שבבים המונחים על אותו מצע. התפקיד של המצע הוא לתווך בין הצפיפות הגבוהה של השבב לצפיפות הנמוכה יחסית של המעגל המודפס, וכך להבטיח שהאותות החשמליים בין השבבים - וכן בין השבב ובין המעגל המודפס - יזרמו ללא רעשים חשמליים.

מדוחות פריורטק לרבעון הראשון עולה כי הכנסות אמיטק (רק חלקה היחסי של פריורטק שהוא מחצית מהסך) עמדו על 20.5 מיליון שקל, ושיקפו גידול שנתי מכובד של 219%. הרווח הגולמי מפעילות אמיטק עמד על 3.2 מיליון שקל, לעומת 790 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד, ואילו הרווח התפעולי עמד על 2.1 מיליון שקל לעומת 236 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד.

המספרים של אמיטק
 המספרים של אמיטק