דלק נדל"ן בוחנת החלפת אג"ח קצרות בארוכות

ההיקף המתוכנן של האג"ח החדשות הוא כ-200 מיליון שקל, והן יגובו בביטחונות

דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה בוחנת מהלך בו תציע למחזיקי האג"ח הקצרות שלה הצעת רכש חליפין, כך נודע ל"גלובס". המהלך הנבחן כולל הנפקת אג"ח חדשות, מגובות במניות החברה הבת DGRE, שיהיו בעלות מח"מ ארוך יותר ויחליפו אג"ח שאמורות להיפרע בשנתיים הקרובות.

ההיקף המתוכנן של האג"ח החדשות הוא כ-200 מיליון שקל. לדלק נדל"ן יש כיום במחזור אג"ח קצרות (סדרות ד' ו-כה') בהיקף של כ-800 מיליון שקל, וסדרה ארוכה (ה') בהיקף של כ-1.2 מיליארד שקל.

בחודש שעבר שילמה חברת הנדל"ן 220 מיליון שקל למחזיקי האג"ח, והאתגר הבא ממתין לה בחודש ספטמבר, אז תצטרך לשלם 306 מיליון שקל נוספים. נזכיר, כי בתחילת מארס חתכה חברת הדירוג S&P מעלות את דירוג האג"ח של החברה בשש רמות, ל-CCC. "נזילות חברת הנדל"ן נותרה חלשה ללא מקורות ודאיים לתשלומי האג"ח הקרובים, לאחר ביטול התוכנית למימוש נכס מהותי באנגליה, שהיווה מקור עיקרי לתשלום חוב במהלך 2011", כתבו כלכלני מעלות.

דלק נדל"ן, בניהולו של ערן מיטל, עוסקת בנדל"ן מניב בישראל, בקנדה ובאירופה. החברה פעלה בשנתיים האחרונות למימוש אינטנסיבי של נכסים בארץ ובחו"ל, ומאז נכנס מיטל לתפקיד המנכ"ל, בסוף 2009, נמכרו נכסים בהיקף של כ-5 מיליארד שקל. עם זאת, מנייתה סובלת ממומנטום שלילי וצנחה מתחילת החודש בכ-40% למחיר המשקף לדלק נדל"ן שווי של כ-130 מיליון שקל בלבד, לעומת 4.6 מיליארד שקל בשיא, במארס 2007.

היום דיווחה החברה כי חתמה על הסכם למכירת מלוא הזכויות בפורטפוליו של 30 מרכזי קניות בקנדה בשם "Jean Coutu", תמורת 418 מיליון שקל (119 מיליון דולר קנדי). את העסקה מבצעת חברת הבת DGRE (85%), המחזיקה ב-45% מהזכויות בפורטפוליו. יתרת ההלוואה בגין הנכסים עומדת על כ-268 מיליון שקל. השלמת המכירה, שתניב רווח לא מהותי, כפופה לאישורים שונים.

העסקה נעשית במסגרת תוכנית עליה דיווחה החברה בנובמבר 2010, למימוש פורטפוליו הנכסים שלה בקנדה תמורת למעלה מ-500 מיליון דולר קנדי. חתנו של תשובה, רמי נאור, שמתווך בעסקאות, יזכה לתגמול של עד 1.6 מיליון דולר עבור מכירת הפורטפוליו הקנדי. רק בחודש שעבר חתמה DGRE על הסכם למכירת מגדל Bell במונטריאול שבקנדה, תמורת כמיליארד שקל לחברת הריט הקנדית Dundee.

היו"ר התפטר

דלק נדל"ן מצויה במשבר מסוף 2008, אך מצליחה עד כה לעמוד בהחזר חובותיה. את הרבעון הראשון של השנה סיימה עם הכנסות של 212 מיליון שקל, ובשורה התחתונה נרשם לה הפסד של 89 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 484 מיליון שקל ב-2010 כולה.

בתוך כך, ביום חמישי הודיע יו"ר החברה, אהרון קצ'רגינסקי, על התפטרותו. הוא מכהן בתפקיד דירקטור בדלק נדל"ן מאז אוגוסט 2005 וכיו"ר החברה מאז נובמבר 2009. קצ'רגינסקי עוסק בייעוץ פיננסי עצמאי ולפני כן כיהן עד שנת 2002 כראש החטיבה העסקית בבנק דיסקונט. הוא השתכר אשתקד שכר בעלות של 688 אלף שקל (57 אלף שקל בחודש) עבור 50% משרה.