"הישרדות" של ערוץ 10 סוגרת עונה עם רייטינג ממוצע של 15.2%

פרק הגמר ששודר אמש רשם רייטינג של 21% והוביל את טבלת הצפייה היומית ■ מדובר בעלייה לעומת הגמר הקודם אך בנתון נמוך משמעותית מההצלחה שנרשמה בעונה הראשונה

הציבור אמר את דברו: גמר "הישרדות" בערוץ 10 הוביל אמש (א') את טבלת הרייטינג עם 20.9% צפייה בקרב משקי-הבית היהודיים. המשדר נצפה על-ידי 638 אלף צופים, וברגע השיא הוא רשם 27.2% צפייה.

למרות שבקרב הרייטינג בין הערוצים ידו של ערוץ 10 הייתה אמש על העליונה, במלחמה היומיומית שהתקיימה במשך 28 פרקים הנתונים סיפקו תמונה שונה, ולאורך העונה השיגה התוכנית רייטינג ממוצע של 15.2%.

מהשוואת הנתונים לעונות הקודמות עולה כי המותג לא מצליח לשחזר את הישגי העונה הראשונה. הגירסה הישראלית של "הישרדות", שעלתה לאוויר בדצמבר 2007, זכתה לנתוני רייטינג יוצאים מגדר הרגיל לערוץ 10. פרק הפתיחה, שזכה ל-14.9%, לא צפה את ההיסטריה שתבוא בעקבותיה, כאשר הממוצע העונתי עמד אז על 24.4% צפייה, ופרק הגמר של העונה השיג נתון מרשים של 36% צפייה.

ואולם, נתוני הרייטינג של התוכנית הלכו ופחתו משנה לשנה. פרק הפתיחה של העונה השנייה, "הישרדות איי הפנינה", השיג אמנם רייטינג של 23.8% - גבוה בכ-9% מפרק הפתיחה של העונה הראשונה - אך הממוצע העונתי עמד על 18.4%, כ-6% רייטינג פחות מהעונה הקודמת. פרק סיום העונה, שזכה ל-25% צפייה - נתון קרוב מאוד לממוצע - הצביע על כך שמדובר בתוכנית בעלת קהל מסור, אבל גם על כך שהתוכנית לא הצליחה למשוך התעניינות מצד קהלים אחרים.

העונה השלישית המשיכה את המגמה, כאשר פרק הפתיחה של "הישרדות איי הפנינה" זכה לרייטינג של 20.3%, והממוצע העונתי עמד על 17%. גם פרק הגמר שימר את מגמת הירידה ברייטינג כאשר השיג 22.2% צפייה בקרב משקי-הבית היהודיים.

גם ניסיונם של אנשי הערוץ למשוך בחזרה את קהל הצופים לתוכנית עם "עונת האולסטארס" התברר כלא מוצלח. כוכבי האולסטארס שהתייצבו על האיים הפיליפינים רשמו נתון של 18.9% בפרק הפתיחה וממוצע עונתי של 14.5%. פרק סיום העונה אף הוא לא הצליח להתרומם והשיג 16.7% - הנתון הנמוך ביותר שהושג עד כה לפרק גמר של התוכנית.

כאמור, משדר הגמר ששודר אמש כבר זכה לשיעור צפייה של כ-25% יותר מהעונה הקודמת. בעוד כמה שבועות תצא לדרך העונה השישית של "הישרדות". בעונה זו, שתקרא "הישרדות VIP", ייקחו חלק סלבריטאים מהברז'ה המקומית.