"צעדי הממשלה מקטינים את הביקוש לדירות היקרות וגדולות"

רינה דגני, מנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה: בעלי הדירות היקרות עוברים ל"מצב המתנה" ■ ע"פ דגני: ביולי יהיו מוכנים הרוכשים לשלם כ-5% פחות על דירה, בהשוואה לממוצע סכום הרכישה בסוף 2010

צעדי הממשלה לצינון שוק הדיור מתחילים להשפיע על בעלי הדירות היקרות שעוברים ל"מצב המתנה", כך קובע ניתוח כלכלי שערכה ד"ר רינה דגני, מנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה.

הניתוח מלמד כי מחירי הדירות ממשיכים לעלות השנה בכ-5.3% בחודשים ינואר עד מאי, בהשוואה לתקופה המקביל אשתקד. מנגד, מגמות הביקוש מבשרות על כניסהל תקופת המתנה של בעלי הדירות היקרות יותר בשוק.

על פי הניתוח, בחודש הקרוב יחול שינוי בסכום שרוכשים יהיו מוכנים לשלם על דירה - 1,075,000 שקל, סכום הנמוך בכ-5% מהמחיר הממוצע ששילמו בסוף שנת 2010. "למרות שמנסים לבלום את מחירי הדירות ולהקטין את הביקושים", אומרת דגני, "הם עדיין גדולים ואם יימשכו כפי שהם היום, תסתיים השנה במלמעלה מ-100 אלף עסקאות רכישה".

עוד מלמד הניתוח כי חלה עלייה של כ-10% בשיעור המעוניינים לרכוש דירות בפחות ממיליון שקל, לעומת שנת 2010. "מסתמנת מגמה שהמהלכים האחרונים של הממשלה משפיעים על הנעשה בשוק ומקטינים את הביקוש לדירות הגדולות והיקרות".