ישודרגו הטבות המס על אביזרי בטיחות לרכב

מגבשת הטבות למערכות מתקדמות כמו חיישני נתיב, בקרת לחץ אוויר ועוד ■ ההטבות יחליפו את ההטבות הקיימות כיום על כריות אוויר ■ היקף ההטבות: כמה עשרות מ' ש' בשנה

רשות המסים תודיע בקרוב על שורה של הטבות מס לאביזרי בטיחות מתקדמים לרכב. ההטבות יחליפו את ההטבות הקיימות כיום על כריות אוויר והן יהיו בהיקף המוערך בענף בכמה עשרות מיליוני שקלים בשנה. בחודשים האחרונים ערכה רשות המסים בדיקות מקיפות למציאת סוג המערכות, שיקבלו הטבה, תוך התייעצות במומחי משרד התחבורה, יבואנים וגורמים נוספים.

כוונת הרשות היא להעניק הטבות על מערכות שזמינות להתקנה במגוון רחב של כלי רכב, כולל כלי רכב זולים, ולא רק רכבי יוקרה. ההטבות יהיו בגובה הקבוע.

בין השאר מתכננת הרשות לבטל את ההטבה הקיימת כיום, בהיקף של כמה מאות שקלים, לכלי רכב עם עד 4 כריות אוויר ו"לשדרג" אותה להטבה על 6 כריות אוויר או יותר. בענף מעריכים כי הדבר יעניק מוטיבציה ליבואנים בפלח רכבי הציים להגדיל את מספר כריות האוויר בדגמי הבסיס, אם כי בטווח הקצר השינוי עשוי דווקא להביא להתייקרות מינורית במחיר של דגמים עם 4 כריות שנמצאים במלאי.

בין המערכות, שנחשבות למועמדות טובות לקבל את הטבות המס ניתן למצוא חיישנים לזיהוי ירידת לחץ אוויר בצמיגים, מערכות להתרעה על סטייה אפשרית מהנתיב, מערכות לבקרה של "שטחים מתים" ועוד. יצוין כי בעבר היוו הטבות המס גורם חשוב בשדרוג הבטיחותי של כלי הרכב בישראל ובין השאר מיוחס להם הפיזור הנרחב של מערכות בקרת יציבות (ESP), מערכות ABS וכריות אוויר.