אקוניס: לבטל את המע"מ על מוצרי מזון בסיסיים

המשמעות: הוזלה של 13% במחירי המזון - כולל הלחם, הקוטג' ומוצרי חלב נוספים ■ הצעת החוק תעלה לדיון היום ■ אקוניס: "זוהי פעולה מיידית להצלת מחירי מוצרי המזון"

יום לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקש מחברי הכנסת למצוא פתרונות יצירתיים לחרם הצרכנים על הקוטג', הניח הבוקר (ב') על שולחן הכנסת ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) הצעת חוק לפיה יבוטל המע"מ על מוצרי יסוד כמו לחם ומוצרי חלב ובהם כמובן הקוטג'. אם תתקבל הצעת החוק, יירד מחיר מוצרי היסוד ב-13%.

אקוניס יעלה את הצעת החוק שלו לדיון בישיבת סיעת הליכוד היום בצהריים. אם תחליט הממשלה לאמץ את ההצעה, היא תוגש כצו לאישורה של ועדת הכספים, ויישומה יהיה מהיר.

בכל מקרה, בכוונתו של אקוניס להיערך להעברת הצעת החוק במסלול חקיקה רגיל ולבקש מוועדת הכנסת פטור מחובת הנחה, דבר שיאפשר את קידומה המהיר של ההצעה במסלול החקיקה. את רשימת מוצרי היסוד שתכלל ברשימה יגבש משרד האוצר, המופקד על רשות המסים.

"הפתרון צריך להיות מעשי ולא הצהרתי", אומר אקוניס. "זוהי פעולה מיידית להצלת מחירי מוצרי המזון. אם המדינה רוצה להשתתף במאמץ הלאומי, אז זה הפתרון האמיץ ביותר וההגון ביותר. ביטולו של המע"מ ממוצרי היסוד, בדיוק כפי שנעשה עם פירות וירקות, הוא הפתרון הצרכני ביותר", הוסיף אקוניס.

בדברי ההסבר להצעת החוק כותב אקוניס: "המאבק בעליית המחירים יבחן במעשים ולא בדיבורים. כפי שבישראל אין מע"מ על פירות וירקות, כך יש לבטל את המע"מ על שורה של מוצרי יסוד, כפי שמקובל במדינות המפותחות בעולם: מים, לחם ומוצרי חלב. מע"מ הוא חלק מהותי מהמחיר, וזה מהלך שיוריד מחירים במיידית ב-16% ויעודד את שאר השותפים בשרשרת הערך - רשתות השיווק והיצרנים - להוריד מחירים".