אוויר לנשימה: נמכרו הזכויות השמיות של הליגה הספרדית בכדורסל

חברת האנרגיה הגדולה בספרד תעניק חסות לליגה שתיקרא "ליגת אנדסה", עבור 5 מיליון אירו לעונה - הסכם הזכויות השמי הגדול ביותר בכדורסל האירופי; ההסכם הוא לארבע שנים

הליגה הספרדית בכדורסל תיקרא החל מהעונה הבאה "ליגה אנדסה" (Liga Endesa), אחרי שמינהלת הליגה מכרה את הזכויות השמיות של הליגה לארבע השנים הבאות.

מדובר בהסכם הזכויות השמיות הגדול ביותר בכדורסל האירופי - והוא מוערך ב-5 מיליון אירו לעונה. כהשוואה, היורוליג מכרה בתחילת העונה שעברה את הזכויות השמיות לחברת "טורקיש איירלינס" עבור 1.8 מיליון אירו לעונה.

Endesa היא חברת האנרגיה הגדולה בספרד. מדובר במהלך ראשון מבין שורת מהלכים שמתכננת מינהלת הליגה בספרד בניסיון לסייע לקבוצות, שחלק מהן נקלעו לחובות כבדים כולל הליכים של פשיטת רגל.

בין היתר, תדון המינהלת ביום רביעי בהצעה לבטל את משחקי הצהריים שהיו נהוגים בליגה בימי ראשון. בנוסף צפויה המינהלת לבחון שורת הצעות לגבי ההתנהלות מול היורוליג, בעקבות העובדה שהיורוליג שיריינה ארבעה כרטיסים עד תום עונת 2011/12 לנציגות הספרדיות - ריאל מדריד, ברצלונה, מלאגה וקאחה לבוראל.

התקציב הכולל של 18 הקבוצות בליגה הספרדית עמד העונה על כ-160 מיליון אירו. שתי הגדולות, ברצלונה וריאל מדריד, שאחראיות לכ-55 מיליון אירו מהתקציב הכולל, כבר קיבלו הוראה ממחלקות הכדורגל של המועדון לצמצם עלויות כבר בעונה הקרובה.

לפי פרסומים בספרד, החובות של הקבוצות נאמדים בכ-50 מיליון אירו. את החוב הגדול ביותר רושמת חובנטוד בדאלונה - מינוס של 15 מיליון אירו.