OECD: "הכלכלה צומחת, אנחנו לא בדרך לתחתית כפולה"

כך אמר היום מזכ"ל הארגון אנחל גורייה ■ "שיקום כלכלת יוון לוקח יותר מדי זמן, הפתרון כבר על השולחן והסיכון גבוה מאוד"

כלכלת העולם צומחת בקצב איטי בגלל מספר גורמים - אנחנו לא בדרך לתחתית כפולה, כך אמר היום (ב') מזכ"ל ארגון ה-OECD, אנחל גוריה. "הכלכלה העולמית לא חוזרת למצב של נסיגה", הוסיף גוריה כשנשאל על-ידי כתבים האם סימני ההאטה האחרונים הם הסימנים הראשונים להחלשות הכלכלה הגלובלית.

בין הגורמים שמשפיעים על מצב הכלכלה ציין גוריה את המתח במזרח התיכון, משבר החוב של מדינות אירופה, מחירי הסחורות הגבוהים, רעידת האדמה וגל הצונאמי ביפן והגרעון האמריקני. "הכלכלה תשתקם אך זה יהיה תהליך ארוך יותר משחשבנו בהתחלה", הוסיף גוריה.

דבריו של גוריה מגיעים על רקע חששות מסביב לעולם מפני האטה בכלכלות המפותחות, במיוחד בארה"ב, בעוד הכלכלות המתפתחות צומחות בקצב מהיר מאוד.

בנושא יוון אמר גוריה כי השיחות האחרונות של מנהיגי אירופה בנוגע למשבר החוב דורשת גם חקיקה במדינה ושיתוף של הסקטור הפרטי בתוכנית ההחלמה של הכלכלה. "זה לוקח יותר מדי זמן, הפתרון כבר על השולחן והסיכון גבוה מאוד", אמר גוריה.

נזכיר כי האיחוד האירופי הודיע אמש כי אסטרטגיה פיננסית בנוגע לחובותיה התופחים של יוון, תוגדר באופן סופי רק בתחילת יולי. בנוסף, הודיעה ועדת שרי האוצר של האיחוד כי היא עתידה לפרסם בימים הקרובים את תוצאות המשא ומתן מול ממשלת יוון, בכל הקשור לצעדי הצנע, הקיצוצים וההפרטות בהם צריכה לנקוט הממשלה כתנאי לתוכנית סיוע נוספת.

גם מחירי הסחורות התייחס גוריה ואמר כי הוא צופה שמחירן יעלה במונחים ריאליים בעשור הקרוב בגלל אספקה וביקוש. "יש למצב זה גם יתרונות", אמר גוריה. "זה גורם לחקלאים להשקיע יותר ולייצר יותר".