האזינו להודעה של "דובר חמאס" לח"כים על חוק גל"צ

(עדכון) - עיתונאים וח"כים הוצפו היום בהודעות לכאורה מדובר חמאס הקורא לתמוך בחוק גל"צ ■ מאחורי המהלך עומד הארגון הימני "ישראל שלי": "ביקשנו להוכיח שהגיע הזמן לשינוי בגל"צ"

למה דובר חמאס מתקשר לחברי כנסת ומדבר איתם על חוק גלי צה"ל? עיתונאים, דוברים, חברי כנסת ושרים מוצפים בשעות האחרונות בהודעות SMS ממספרו של בכיר חמאס, ריבחי רנטיסי, ובהודעות מוקלטות בהן נשמע קולו לכאורה של דובר חמאס, שבהן הוא קורא לחברי הכנסת לתמוך בחוק גלי צה"ל.

ההודעה נשלחת ממספר עם קידומת פלסטינית: 059.

ח"כ איתן כבל היה הראשון להגיב על הקמפיין. כבל גינה בחריפות את שולחי הודעת ההסתה כדבריו נגד חוק גלי צה"ל, ואמר כי הוא "מצפה ממפיץ ההודעה הנפשעת לחשוף את עצמו ולא להסתתר מאחורי המקלדת כאחרון הטוקבקיסטים. מדובר בחציית קווים מסוכנת, ואין זה מופרך שהיועץ המשפטי יתערב בעניין", אמר כבל.

מי שלקח אחריות על המעשה הוא ארגון "ישראל שלי" - ארגון בעל אוריינטציה ימנית הפועל בעיקר ברשתות חברתיות.

לדברי יו"ר הארגון, איילת שקד, מדובר בהקלטה אותנטית של רנטיסי, ששיתף פעולה בתמיכה בגלי צה"ל, אך כנראה לא ידע את השימוש שתעשה בו הקבוצה.

לדבריה, נשלחו הודעות במייל, הודעות מוקלטות והודעות SMS למאות רבות של עיתונאים ופוליטיקאים. "ביקשנו להוכיח שהגיע הזמן לשינוי בגלי צה"ל, גם השינוי במפקד וגם בנושא החסויות. שיח אקטואלי שמוטה שמאלה השתלט על התחנה, וזה הזמן לשנות את זה. רצינו להראות שהחמאס תומך בגלי צה"ל, בעופרת יצוקה אפילו ראיינו אותו. מתארגן מכתב קצינים נגד התחנה", אמרה שקד ל"גלובס".

מגלי צה"ל נמסר: "נראה כי הקיצונים בחברה שלנו כל-כך נואשים בניסיונם להשתלט על השיח הציבורי, עד שהשימוש באיש חמאס הוא כלי לגיטימי בעיניהם. גלי צה"ל היא תחנת רדיו מובילה, וכל מי שחושש מהצלחתה - ראוי שיבדוק את עצמו".

נזכיר כי לפני כ-3 שבועות אישרה הכנסת בקריאה ראשונה את החלטת הממשלה להאריך בשנה נוספת את הוראת השעה בעניין גלי צה"ל, המאפשרת שידור חסויות ותשדירי שירות בתחנה הצבאית. בשבוע הבא תתכנס ועדת הכלכלה על מנת לדון בהצעת החוק ולהכינה לקריאה שנייה ושלישית.