אורמת טכנולוגיות: חוזה בניו זילנד לתחנת כוח של 45 מגווט

זהו פרוייקט שלישי של אורמות בניו-זילנד בחודשים האחרונים ■ התחנה תופעל על ידי אורמת, אשר תהיה הבעלים של הפרוייקט לתקופה ראשונית של כ-14 שנה

אורמת מדווחת על זכייה בחוזה בניו-זילנד. החברה הבת, אורמת טכנולוגיות , הודיעה היום כי חברה בת שלה התקשרה בחוזה BOT לפיתוח מאגר גיאותרמי, אספקה , הקמה הפעלה ובעלות לתקופת ההפעלה , של תחנת כוח שתוקם באזור הגיאותרמי הסמוך לרוטורואה בניו זילנד.

נציין כי בחודשים האחרונים הודיעה אורמת על שלושה פרויקטים בניו-זילנד: אספקת תחנת כוח ב-20 מיליון דולר ואספקה והקמה של תחנה נוספת ב-130 מיליון דולר, בנוסף לעיסקה הנוכחית. היקף ההכנסות השנתי הצפוי מהתחנה, לפי הערכות בשוק ההון, הוא כ-18-23 מיליון דולר.

החוזה שנחתם הוא תוצאה של זכייה במכרז שיזמה TGL . TGL נוסדה כעסקה משותפת בין שלוש קבוצות של בעלי קרקעות מאורים (הילידים בניו זילנד) על מנת ולנהל ולפתח את האדמות שבבעלותם.

במסגרת הסכם ה-BOT שנחתם, יפעלו הצדדים במשותף לפיתוח של תחנת כוח בהספק של כ-45 מגווט. התחנה תופעל על ידי אורמת , אשר תהיה הבעלים של הפרוייקט לתקופה ראשונית של כ-14 שנה ממועד ההפעלה המסחרית ובתום התקופה תועבר 100% מהבעלות על התחנה ל-TGL.

במשך תקופת ה-BOT , תקבל TGL חלק מהכנסות הפרוייקט. ועדה מורכבת מציגי הצדדים, תפקח על ההפעלה של הפרוייקט על מנת להבטיח שימור והגנה על המורשת והערכים של בעלי הקרקע, המאורים. התחנה שתוקם תעשה שימוש ביחידות כוח של אורמת, דומות לאלה שמותקנות ב- 12 תחנות כוח שפועלות בניו זילנד, ומספקות נכון להיום כ-260 מגווט. הסכם ה-BOT כפוף לקבלת אישורים רגולטורים.

הקמת הפרוייקט תחל עם השגת הרישיונות המקומיים, כמו גם תוצאות משביעות רצון של בדיקת היתכנות שתתבצע בעקבות שלב האקספלורציה ופעילות פיתוח השדה אשר יבוצעו על ידי אורמת.

יהודה ברוניצקי, היו"ר והמנהל הטכנולוגי של אורמת טכנולוגיות, ציין כי "בהיותו פרויקט ה-BOT הראשון בניו זילנד, הוא יגוון את הפורטפוליו של אורמת אשר כולל היום הפעלה של תחנות כוח בארה"ב, גואטמלה, ניקרגואה וקניה ועם השלמתו הוא יגדיל את הפורטפוליו של הנכסים בכ-8%. כמו בפרוייקטים אחרים שפותחו על ידי החברה בניו זילנד, גם פרוייקט זה יבוצע בשיתוף פעולה הדוק עם קבלנים וחברות הנדסה מקומיות".