האם רפיד תאבד את הזיכיון לפרסום על גשרים בגוש דן?

‎מהודעת רפיד לבורסה עולה כי נערך מו"מ על המשך השכירות לשטח הפרסום המוגדר "פרימיום"

חברת שילוט החוצות רפיד עלולה להישאר ללא הזיכיון לפרסום על גבי גשרים בגוש דן (למעט תל-אביב). מדובר בשטחי פרסום המוגדרים "פרימיום", שהיעדרם עלול לפגוע ברווחיות החבילות שמשווקת רפיד.

החברה שבבעלות הכשרת היישוב הוציאה בסוף השבוע האחרון הודעה לבורסה על כך שהיא עשויה שלא לקבל את הזיכיון. מדובר בהסכם שכירות עם חברת מנופי יהודה שמסתיים כאמור בסוף שנת 2011.

בין רפיד לבין מנופי יהודה מתנהל בימים אלה משא-ומתן מסחרי לגבי המשך הדרך, אך נראה כי בשלב זה הסיכויים שיצלח אינם גבוהים.

רפיד וחוצות זהב הן השחקניות העיקריות בתחום הפרסום על גשרים: מדובר בשלטים הנמצאים מעל נתיב הנסיעה, מה שמאפשר זווית צפייה טובה. לרוב, חברות השילוט מקבלות על פרסום זה מחיר פרימיום, שכן הגשרים מתומחרים במחיר גבוה יותר בתוך חבילת הפרסום.

ברפיד לא מפחיתים מחשיבותו של האובדן הצפוי אך משתדלים לשדר "עסקים כרגיל": לדברי אורי נצר, מנכ"ל רפיד, על אף משמעותו של הזיכיון מחזיקה רפיד בכ-1,200 פני פרסום ברחבי הארץ, בכללם זיכיונות פרסום על גשרים בהיקף דומה לתכולת ההסכם עם מנופי יהודה.

"רפיד", הוא אומר, "מחזיקה בבלעדיות את זיכיון הגשרים בירושלים וכן את זיכיון השלטים בתל-אביב המונה כ-150 פני פרסום. החברה פועלת לחידוש ההסכם בתנאים מסחריים מתאימים, שכן תחום החוצות רווי תחרות, והיכולת לשווק פלטפורמות פרסום ולהציג רווח, גם אם הן איכותיות, מוגבל".

לדברי נצר, הפסקת ההתקשרות עם מנופי יהודה תותיר את רפיד כחברה הגדולה בתחומה עקב מגוון זיכיונותיה האחרים, בכללם כאמור תל-אביב, מודיעין, ירושלים, הוד-השרון, כפר-שמריהו, קיסריה, בת-ים ועוד. לדבריו, החברה פועלת גם לאיתור פלטפורמות פרסום אלטרנטיביות.