מונתה הוועדה לאיתור מחליף לאנדורן ב"עמיתים"

ועדת האיתור למנהל קרנות הפנסיה הוותיקות כוללת את השופט (בדימוס) אורי גורן כיו"ר הוועדה, צבי זיו, אברהם ביגר, בן-ציון פרחי ודב רונן

קצת יותר מחודש לפני תום הכהונה השנייה והאחרונה של יעל אנדורן כמנהלת המיוחדת של קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר, המוכרות כ"עמיתים", האוצר מוציא היום (ג') לדרך את הוועדה הציבורית לאיתור מנהל הגוף המוסדי הגדול ביותר בישראל. ל"גלובס" נודע כי ועדת האיתור לתפקיד המרכזי בשוק ההון אושרה על ידי הממשלה לאחרונה, וכי היא כוללת את השופט (בדימוס) אורי גורן - שיכהן כיו"ר הוועדה, צבי זיו, אברהם ביגר, בן-ציון פרחי ודב רונן.

הסמכות למינוי המנהל נמצאת בידי הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, פרופ' עודד שריג. בבורסת השמות נזכרים בשלב זה יואב בן-אור, לשעבר המשנה לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר ומרכז התחום החיסכון לטווח ארוך באגף; אילן סגל, ראש חטיבת הפנסיה ב"עמיתים"; ולינדה בן-שושן, לשעבר מנכ"לית בית ההשקעות הדס-ארזים ולפני כן סמנכ"לית בכירה וראש החטיבה לנכסי לקוחות בבנק דיסקונט. בשוק צופים כי מספר המועמדים יגדל ויכלול עוד אנשים משוק הביטוח והפנסיה ועובדי מדינה בכירים.

הוועדה הציבורית לאיתור המנהל המיוחד החדש בעמיתים תמליץ לממונה על מינוי המנהל המיוחד הבא, והיא צפויה לצאת ממש בימים אלו בפרסומים הקוראים למעוניינים להגיש מועמדות. הוועדה צפויה להעביר את המלצתה לממונה תוך שבועות ספורים, וזאת משום שעל הממונה על הביטוח למנות מנהל חדש החל מה-1 באוגוסט.

שמונה קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר הן למעשה קרנות פנסיה וותיקות גרעוניות שהולאמו על ידי המדינה ב-2003. המנהל המיוחד מחזיק בידיו בכוח רב, משום שלגוף אין דירקטוריון והוא פועל בחופשיות רבה מתחת לאוצר. הקרנות הן: מבטחים הוותיקה; מקפת הוותיקה; קג"מ; חקלאים; נתיב; פועלי בניין; הדסה ואגד. בשמונה הקרנות מנוהלים כיום יותר מ-160 מיליארד שקל, מהם יותר מ-90 מיליארד שקל בהשקעות חופשיות בשוקי ההון.

בכל אופן, מי שיכנס לתפקיד לבסוף יקבל לידיו מערך איכותי ומשופר מידיה של אנדורן, שהצליחה במהלך כהונתה בהובלת כמה שינויים מהותיים וחשובים, בראשם טיוב הנתונים והאיחוד התפעולי של שמונה הקרנות הגרעוניות. כמו כן, אנדורן הובילה בתקופתה בניית מערך ניהול השקעות מוצלח ומוביל. מנהל חטיבת ההשקעות בעמיתים הוא גיורא סרצ'נסקי.

כזכור, במארס האחרון הודיעה אנדורן על כוונתה לסיים את תפקידה כמנהלת עמיתים ולא להמשיך לכהונה נוספת. נציין כי אנדורן, שנכנסה לתפקיד בתחילת אוגוסט 2005, צפויה להשתלב בהמשך בתפקיד בכיר בשוק הפרטי.