קלפרס: קרנות ההון סיכון הישראליות הפסידו גם ב-2010

דוח ההשקעות השנתי של קרן הפנסיה קלפרס: כרמל ונצ'רס 1 היא הקרן הטובה ביותר בישראל עם תשואה שנתית של 5.9% ומכפיל של 1.3 ■ פיטנגו עדיין מציגה תשואות חלשות

קרנות ההון סיכון הישראליות המשיכו לרשום הפסדים בשנת 2010, כך על-פי דוח ההשקעות השנתי של קלפרס (Calpers), קרן הפנסיה של עובדי מדינת קליפורניה. קלפרס פרסמה אתמול את הדוח לשנת 2010 החושף את ביצועי הקרנות שהושקעו בהן.

ההפסדים של הקרנות הישראליות לא מפתיעים את מי שעוקב אחרי פעילותן של הקרנות הישראליות והמשברים התכופים בענף ההיי-טק בעשור האחרון.

קרן הון סיכון כרמל ונצ'רס 1 שגוייסה בשנת 2000 היא הקרן הטובה ביותר בישראל עם תשואה שנתית של 5.9% ומכפיל של 1.3. הקרן הראשונה גוייסה בצילו של משבר הדוט קום, ומוכיחה את הטענה שקרנות שמשקיעות בחברות בעת משבר, רושמות ביצועים טובים יותר.

כרמל 2, שגוייסה בשנת 2005 עדיין מציגה תשואה שלילית של 4.9%- ומכפיל של 0.9. לקרן יש עוד ארבע שנים של פעילות בהן החברות יגיעו למצבי נזילות.

קרן JVP הציגה תשואה שנתית של 3.5%, בעקבות הנפקת ומכירת האחזקות בחברת קליקטק.

פיטנגו, שיצאה לאחרונה לגייס קרן שישית בהיקף של 350 מיליון דולר עדיין מציגה תשואות חלשות. קרן פיטנגו 3, חצי מיליארד דולר היקפה, שגוייסה בשנת 2000, מציגה תשואה שלילית (4.6) וככל הנראה לא תיזכר כאחת הקרנות הטובות של פיטנגו. בפיטנגו 4 בזכות מכירת חברות כמו אופטונול ומובייל אקסס, נרשמה תשואה חיובית קטנטנה, 1.4%.