הטיפ היומי: איזו מניית רכב עשויה לנסוק ב-50%?

ברקליס: רואים אפסייד במניית פורד וצופים המשך שיפור ביכולת הפקת הרווח של החברה

פורד האמריקנית, מייצרת ומוכרת מכוניות ומשאיות ברחבי העולם תחת המותג הידוע "פורד", וכן תחת מותגי לינקולן ומרקורי. בנוסף, מספקת החברה שירותי מימון לרכישת כלי רכב.

ביום האנליסטים שקיימה לפני כשבועיים, חשפה החברה יעדי מכירות אגרסיביים לטווח הבינוני, הרבה מעל קונצנזוס האנליסטים. פורד מצפה שמכירותיה העולמיות ב-2015 יעמדו על 8 מיליון יחידות לעומת 5.3 מיליון ב-2010, כאשר מרבית הצמיחה תגיע משווקים מתעוררים, בעיקר סין.

מדובר בשיעור צמיחה שנתי מורכב (CAGR) של 8.5%, הגבוה בהרבה מתחזית הצמיחה הכללית בתעשיית הרכב העולמית ל-2015, המדברת על 6.2%, ומהתחזית שלנו לשיעור צמיחה של 4% בחמש השנים הבאות.

חתירת החברה לצמיחה באסיה הינה חיובית, שכן כרגע היא מפגרת שם לעומת מתחרותיה. בסין יש לפורד נתח של 2% בלבד משוק המכוניות, לעומת ג'נרל מוטורס עם 13%, נתח של 11% לפולקסוואגן ו-7% ליונדאי. עם זאת, אנו סבורים שמטרות החברה שאפתניות מדי, ועל מנת להשיגן תידרש פורד להערכתנו, לשלש, בשוק רווי מתחרים, את נתח השוק שלה בסין תוך חמש שנים.

על כן, איננו לוקחים בהערכותינו את תחזיות הצמיחה האגרסיביות של פורד במלואן, אך בהחלט רואים אפסייד במניה וצופים המשך שיפור ביכולת הפקת הרווח של החברה. אנו ממליצים על פורד ב"משקל יתר", במחיר יעד של 20 דולר הגבוה בכ-50% ממחיר המניה הנוכחי.

* נכתב על ידי מחלקת המחקר של ברקליס קפיטל