הציבור לא השתתף: דן דוד עלה להחזקה של כ-70% בלידר

ציבור בעלי המניות כמעט שלא השתתף בהנפקת הזכויות של החברה

היענות נמוכה של ציבור בעלי המניות בהנפקת זכויות שביצעה באחרונה לידר השקעות, הביאה את קרן ATE של דן דוד, בעלת השליטה בחברה, לעלות בהחזקה מ-48% ל-70% ממניות לידר. בסך-הכול גייסה החברה בהנפקה 38.8 מיליון שקל, מהם 33.3 מיליון שקל - חלקו של דוד. שותפו, אליהו חורי, הזרים 1.75 מיליון שקל, ועלה להחזקה של 3.7%.

מי שלא השתתפו בהנפקת הזכויות ומשכך דוללה החזקתם, הם בנק לאומי שקיבל את מניות החברה במסגרת הסדר חוב, שבמסגרתו מחל לחברה על כ-50 מיליון שקל, והחזיק 19.9% (לפני הדילול); וחברת אס.אר.אקורד, לשעבר שרם פודים גרופ, בעלת השליטה הקודמת, שהחזיקה ב-9.9% (לפני הדילול). ציבור המשקיעים שנמנע ברובו מלהשקיע בהנפקה, רכש מניות תמורת 3.75 מיליון שקל בלבד, ודולל להחזקה של כ-10% מהמניות (במקום 25% לפני ההנפקה).

"לידר השקעות לאחר הנפקת הזכויות, היא חברה עם נזילות והון עצמי משמעותי, וערוכה וממוקמת בעמדה טובה להשקעות", אמר היום צחי אפלויג, יו"ר לידר, ל"גלובס", והוסיף: "אנחנו בהחלט מחפשים באופן אקטיבי השקעות". עם השלמת הסדר החוב בתחילת השנה הודיעה לידר השקעות על כוונתה לגייס הון, וכאמור היא בחרה לעשות זאת מבעלי מניותיה הקיימים.

בפורטפוליו של לידר השקעות יש מספר חברות מפסידות, וביניהן לידר נדל"ן, פולאר תקשורת ואי.אי.אר (חברה לסילוק פסולת); וחברה אחת מרוויחה - חברת הברוקרים לידר שוקי הון, שבניהול עמית ורדי.

לאחר שהפסידה 403 מיליון שקל בשנתיים קודמות, בעיקר בגלל השקעות כושלות במזרח אירופה, עברה לידר בשנת 2010 לרווח של 51 מיליון שקל. זה נבע מרווח הון בגין הסדר החוב, שבמסגרתו רכש דוד את השליטה מידי קבוצת שרם-פודים. באחרונה דיווחה החברה, כי היא צפויה לרווח הון נוסף, של כ-89 מיליון שקל, מהסדר חוב בחברה-הבת לידר אינטרנשיונל.