מדריך "גלובס" לשבוע תרבותי: כל מה שכדי לעשות בחוץ

פסטיבל צו קריאה במועדון צוותא; "היא - האישה מאחורי" בתיאטרון קרוב; תצוגת בוגרי עיצוב אופנה בשנקר; הקונצרט האחרון לעונה בסדרת "סולנים בסערה"

קריאה תמה: פסטיבל צו קריאה במועדון צוותא

מה: זו השנה השישית ברציפות שבה יתקיים במועדון צוותא בתל-אביב פסטיבל "צו קריאה", במסגרתו יועלו בבכורה עולמית מופעי קריאה מבוימים של מחזות מקוריים חדשים בביצוע מיטב השחקנים.

אורן דולפין הוא המנהל האמנותי, וששת המחזות שנבחרו סוננו מתוך 60 הצעות. המחזות הם "לורד גיל" מאת אברהם אריאל בבימויו של שראל פיטרמן, "חלום של גבר" מאת רותם ברוכין בבימויה של אביבית שקד, "כלוב" מאת עידו סתר בבימויו של מולי שולמן, "כל יום חמישי" מאת אלירן כספי בבימויה של רודיה קוזלובסקי, "מועדון המלאכים" מאת טל בן בינה בבימויו של אסף בלאו ו"קלבסה" מאת טל זגרבה בבימויה של יעל גולדנברג.

רשימת השחקנים שישתתפו בקריאת המחזות כוללת בין השאר את אלברט אילוז, נולי עומר, דב רייזר, אלברט כהן, ויטלי פרידלנד, כנרת לימוני, אלון דהן, לירז חממי, מנשה נוי, תומר שרון ועוד. בסיום הפסטיבל יוענק לצוות היוצר של ההצגה הזוכה מענק תמיכה בסך 10,000 שקל.

למה ללכת: כדי להכיר היום את יצירות המחר.

למה באמת ללכת: ולשלם הרבה פחות.

עם מי ללכת: עם הלל מיטלפונקט.

מתי, איפה וכמה: החל מהערב ועד מוצאי שבת (ה-25 בחודש) באולם צוותא בתל-אביב. מחיר: 35 שקלים.

משחררים קוטור: תצוגת בוגרי עיצוב אופנה בשנקר

מה: בסוף רמת גן יש מקום מיוחד, שם אפשר לעמוד ולראות בגד נולד. יש שם בית גבוה עם חלונות ו-30 מכונות תפירה יום ולילה עובדות, ועשרות סטודנטים עם מספריים וסיכות מכינים בגדים בכל הצורות. ואחרי ארבע שנים ארוכות, מגיע יומם הגדול של הסטודנטים המוכשרים האלו, כשיציגו את קולקציות הגמר שלהם במסגרת תצוגת האופנה השנתית של בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה בבית הספר שנקר.

בתצוגה, שתתקיים ביום שני 27/6 באולם "סטואה" בגעש, בחסות חברת קסטרו, יציגו בוגרי שנה ד' כ-30 קולקציות לנשים וגברים, שיבטאו את עולמם הפנימי והתרבותי ואת השקפת עולמם בסוגיות חברתיות שונות.

את הקולקציות הוגים, מעצבים ומבצעים הסטודנטים במו ידיהם, בטכניקות שונות שנעות מהדפסה, אריגה, סריגה או רקמה, דרך חיתוכים וקליעות ועד יצירת גזרות מתוחכמות ומסובכות. משקל רב מושם גם על החומרים בהם נעשה שימוש, אשר דורשים פתרונות יצירתיים וחלקם ממש פורצי דרך. ואם עד היום היה האירוע סגור לבוגרי ביה"ס וקרוביהם, השנה לראשונה יכול גם הקהל הרחב לרכוש כרטיסים לאירוע.

למה ללכת: כדי לקבל השראה.

למה באמת ללכת: להרגיש "שורה ראשונה" בשבוע האופנה בפריז.

עם מי ללכת: עם קרן מור.

מתי, איפה וכמה: שני (ה-27 בחודש), 20:00, מתחם סטואה, קיבוץ געש. מחיר: 100 שקלים. רכישת כרטיסים מוקדמת - דבי: 03-6110078.

אופנה , שנקר , דוגמנית / מעצב: דקל ראובן מלמד , צלם: רון קדמי
 אופנה , שנקר , דוגמנית / מעצב: דקל ראובן מלמד , צלם: רון קדמי

מיצג נשי אינטימי: "היא - האישה מאחורי"

מה: אחרי שהועלתה בהצלחה בתיאטרון הניו אנד בלונדון, במסגרת אירועי יום האישה הבינלאומי, מגיעה לאולם הבית של תיאטרון קרוב עבודתה של הבמאית דורית ניתאי נאמן בהשתתפות ארבע שחקניות ישראליות, אחת מאנגליה ואחת מגרמניה.

המופע הוא מיצג אינטימי המתחלק בין חמישה חללים, ביניהם יעברו הצופים ובכל אחד יפגשו אמנית המייצגת פן שונה של האופי הנשי (האישה המושלמת, האם, הנסיכה, המעשית, האידיאליסטית והחושקת), כל אחת מהן תיחשף באמצעות שפה בימתית מגוונת ותבקש מהקהל ליטול חלק פעיל באירוע. דורית ניתאי ביימה ומנהלת אמנותית, כאשר את הרעיון ועיצובי חללי ההצגה השונים עיצבה במשותף עם טלי שקד זיגמן.

למה ללכת: אם בלונדון אהבו, למה לא לפרגן במגרש הביתי?

למה באמת ללכת: שווארמה במדרחוב נווה שאנן בתחנה המרכזית הישנה במרחק שלוש דקות הליכה.

עם מי ללכת: עם בת הזוג.

מתי, איפה וכמה: חמישי הבא (ה-30 בחודש) ובמוצאי שבת הבא (ה-2 ביולי), 21:00, אולם הבית של תיאטרון קרוב במתחם האמנים בקומה הרביעית בתחנה המרכזית החדשה בתל-אביב. מחיר: 20 שקלים.


חוזרים למילואים: "לשחרר את הבננה"

מה: מועדון צוותא בתל-אביב ממשיך במגמה המבורכת של הענקת במה למחזות מקור חדשים. עכשיו מגיעה קומדיה סטירית חדשה בשם "לשחרר את הבננה", שכתב אהוד עזריאל וביימה שרית הררי, עם צוות שחקנים הכולל את דני שטג, אביב אלוש, אורי לחמי, יובל רז וגומא שריג.

הקונספט פשוט: חמישה גברים, כל אחד בעל אופי שונה המייצג פן אחר של הישראלי המצוי מודל 2010 (האבהי המנוסה, הרומנטיקן, הנוירוטי, הסטלן והמחזיק מעצמו), מקובצים יחדיו לשבוע אחד של שירות מילואים. בעוד הם תלושים מהבית וחיי היומיום, הם גולשים עד מהרה לשיחות נפש עמוקות על מהות החיים, הגבריות, המשפחה, מערכות יחסים וכל מה שעושים מילואימניקים כדי לזרז את הפז"ם.

למה ללכת: כי מי שצפה בשיחות הנפש הגבריות על חופי הקריביים בעונות "הישרדות" לדורותיה יודע שמהנקודה הזו אפשר רק להשתפר, ובהתחשב בשחקנים הראויים הסיכוי לקפיצת מדרגה כזו יותר מסביר.

למה באמת ללכת: כי ישראלים אוהבים להיזכר במילואים, בעיקר כשלא צריך לשרת בפועל.

עם מי ללכת: בת זוג שאפשר יהיה ללחוש באוזנה אחת לשתי דקות: "זה בדיוק ככה ביחידה שלי".

איפה, מתי וכמה: חמישי, 28.10, 20:30, אולם 1 של מועדון צוותא בתל-אביב. מחיר כרטיס: 90 שקל

שוברים את הכללים: "סולנים בסערה"

מה: במוצ"ש יתקיים הקונצרט האחרון לעונה בסדרת "סולנים בסערה" של מוזיאון ת"א לאמנות.

הסדרה התחילה לפני שנתיים, והציגה קונספט חדשני השובר הרבה מהכללים המקובלים של קונצרט קלאסי. לדוגמה, בין היצירות משודרים קליפים מצולמים קצרים על הסולנים; בזמן הנגינה האולם מוחשך; ובמקום תכנייה מקרינים את שמות היצירות והפרקים בזמן אמת.

בקונצרט האחרון בסדרה תנגן התזמורת הקאמרית הישראלית, בניצוחו של שלו עד-אל. בקונצרט ישתתפו ארבעה סולנים מובילים: הכנרת האיטלקייה בת ה-25 אנה טיפו (Tifu); החלילן גי אשד, שמונה לאחרונה לחלילן תזמורת "מג'ו מוזיקאלה" בפירנצה; נגן הנבל המעולה סיוון מגן; וזמרת הסופרן ליליה גרצובה (Gretsova). התוכנית כוללת יצירות מאת מוצרט (המוטט "אקזולטטה יובילאטה" והקונצ'רטו המקסים לחליל ונבל) ומאת בטהובן (הקונצ'רטו לכינור).

למה ללכת: הרפרטואר יפה מאד והקונספט מרענן.

למה באמת ללכת: כדי להתפעל מיופיה של אנה טיפו.

עם מי ללכת: אוהבי מוזיקה קלאסית שנשבר להם מהפורמט המיושן.

מתי, איפה וכמה: מוצ"ש (ה-25 בחודש), 21:00, מוזיאון תל-אביב לאמנות. מחיר: 135 שקלים (עם הנחות לזכאים).