חברת החשמל הודיעה על חידוש המו"מ עם שותפויות "תמר"

החברה הודיעה על חידוש המו"מ התקוע בינה לבין השותפויות - נובל אנרג'י , קבוצת דלק וישראמקו ■ ב־9 ביוני הוקפא המו"מ לאחר שחברת החשמל הודיעה כי תבחן את החלטת רשות החשמל

חברת החשמל הודיעה היום (ה') לבורסה בת"א כי הוחלט על חידוש המו"מ התקוע בינה לבין שותפויות "תמר" - נובל אנרג'י , קבוצת דלק וישראמקו, במסגרת מה שצפויה להיות עסקת האנרגיה הגדולה ביותר שנעשתה בישראל מעולם, בהיקף כספי העולה על 20 מיליארד דולר.

זאת, לאחר שב־9 ביוני הודיעה חברת החשמל לשותפויות על החלטה להקפיא את המו"מ, בעקבות החלטת רשות החשמל, לפיה לא תכיר לחברת החשמל במסגרת תעריף החשמל בכל התייקרות במחיר הגז הטבעי.

נזכיר כי נחשף ב"גלובס" כי ברקע המו"מ, הסכימו השותפות לקידוח להורדה ניכרת במחיר הגז בעסקת הענק המתגבשת עם חברת החשמל. ערב ההקפאה, דנו הצדדים במחיר של כ-6 דולרים ליחידת חום, לעומת כ-7.5 דולר שדרשו תשובה ושותפיו עד לפני כחודש.

מדובר במחיר גבוה מהמחיר המקורי שעליו סוכם לפני כשנה וחצי, נמוך מהמחיר הנוכחי שמשלמת חברת החשמל לתשובה ונובל לפי הסכם מ-2009 ודומה למחיר החדש שהסכימו הירדנים לשלם עבור הגז שהם רוכשים ממצרים.

בחודשים האחרונים הפעילו גורמי ממשל בכירים לחצים כבדים על יזמי "תמר" להפחית את מחיר הגז בעסקה עם חברת החשמל. הנימוק הרשמי ללחצים הוא חשש שתשובה ושותפיו למאגר "תמר" ינצלו לרעה את העובדה שנותרו ספק הגז המרכזי של המשק, לאור חוסר-הוודאות לגבי המשך הזרמתו של הגז ממצרים.