ינון קרייז, מנכ"ל אנדמול העולמית, פורש מתפקידו

קרייז ניהל את אנדמול ב-3 השנים האחרונות ■ הקבוצה מפיקה תוכניות טלוויזיה מוכרות ופופולריות בעולם ובישראל כגון "האח הגדול" ו"ווייפאאוט"

ינון קרייז, המנכ"ל והיו"ר הישראלי של חברת אנדמול העולמית, פרש היום (שבת) מתפקידו לאחר יותר מ-3 שנים בתפקיד. נשיא הקבוצה מרקו באסטי וסמנכ"ל הכספים ג'אסט ספי יחליפו את קרייז באופן זמני עד למינוי מנכ"ל חדש.

"מאוד נהניתי מהתקופה שלי באנדמול", אמר קרייז. "זו הייתה חוויה עצומה וזכות ליטול חלק בארגון כל כך דינאמי המצוי בשיא הכושר. אני גאה במה שהשגנו במהלך 3 השנים האחרונות ויש לי ביטחון מלא כי החברה נכונה להמשך עתיד מזהיר".

אנדמול, חברת ההפקה הגדולה בעולם, נוהלה על ידי קרייז לאחר רכישתה ב-2007 על ידי בנק ההשקעות האמריקני גולדמן זאקס, חברת מדיה סט של ר"מ איטליה סילביו ברלוסקוני וקרן ההשקעות ההולנדית Cyrte.

קבוצת אנדמול מפיקה תוכניות ללמעלה מ-400 ערוצי טלוויזיה ופלטפורמות אינטרנטיות ברחבי העולם, בין היתר תוכניות כמו "האח הגדול", "דיל או לא דיל", "אקסטרים מייקאובר", "אפקט הפחד" "ווייפאאוט" ועוד.

צ'ארלס אלן, מנכ"ל ITV לשעבר, יו"ר EMI ודירקטור באנדמול, אמר כי "למרות התקופה המאתגרת שבה ינון הצטרף לאנדמול, הוא הצליח להניע חזון אסטרטגי, להנהיג שינוי ולמצב מחדש את החברה לקראת צמיחה עתידית. בהנהלתו של ינון, החברה חיזקה את התפוקה היצירתית שלה, ביזרה את תחומי העסקים שלה, השלימה עסקאות מיזוג ורכישה נכבדות, התרחבה מבחינה גיאוגרפית, צמצמה את מבנה העלויות שלה ויצרה קשרים אסטרטגיים חדשים. אנו מודים לינון על הנהגתו בשלוש השנים האחרונות ומאחלים לו הצלחה בעתיד".