ייצוגית: קופות-החולים גבו 166 מיליון שקל שלא כדין מחולי סוכרת

התובעות טוענות כי קופות-החולים כללית, מאוחדת ולאומית גבו תשלום מחולי סוכרת בגין השימוש במשאבות אינסולין, זאת למרות שהשימוש במשאבת האינסולין נכלל בסל הבריאות

קופות-החולים כללית, מאוחדת ולאומית גבו כ-166 מיליון שקל שלא כדין מחולי סוכרת בגין השימוש במשאבות אינסולין - כך טוענות 3 חולות סוכרת המשתמשות במשאבות אינסולין עקב מחלתן ב-3 בקשות לאישור תביעות ייצוגיות שהגישו היום (ב') לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב.

באמצעות עורכי הדין יחל בקר וישראל וולנרמן טוענות התובעות, סלילה נג'ואן, חני בן-יהודה ואסתר לפקוביץ, כי למרות שהשימוש במשאבת האינסולין נכלל בסל הבריאות, ועל אף שקופות-החולים קיבלו לצורך כך הגדלת תקציב מיוחדת, הן מחייבות את חולי הסוכרת לשאת בעלות של למעלה מ-250 שקל לחודש בגין השימוש במשאבה.

לפני כשבועיים, נטען, הבהיר משרד הבריאות לקופות-החולים בחוזר רשמי, כי על-פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי קופות-החולים היו חייבות לספק לחולים את כל הציוד הנדרש לשם שימוש במשאבות האינסולין ללא כל עלות, וכי מעולם לא אושר לקופות-החולים לגבות כספים בגין הציוד המתכלה.

בנוסף, נטען בתביעה, גבו קופות-החולים כספים שלא כדין בגין אחזקת שתלים תוך אוזניים לבעלי לקות שמיעה, למרות שגם בעניין זה הבהיר משרד הבריאות כי על-פי חוק היו קופות החולים חייבות לשאת במלוא עלות התשלומים.

בבקשה לאישור התביעה הייצוגית מבקשות התובעות מבית הדין לעבודה כי יחייב את קופת-חולים כללית להחזיר לחולים כ-100 מיליון שקל, את קופת-חולים מאוחדת להחזיר כ-42 מיליון שקל, ואת קופת-חולים לאומית להחזיר כ-24 מיליון שקל.