שטראוס תכננה שינוי במארזים כדי להסוות עליית מחיר של 20%

קמעונאי: "באים אליך בהפוכה עם כאילו השקה של מוצר חדש, ואפילו כתוב על הטופס תאריך ההשקה, כשבפועל מדובר באותו מוצר בדיוק, רק שהברקוד שונה והמחיר עלה" ■ שטראוס: "החברה קיבלה החלטה עוד בתחילת המחאה שלא להעלות מחירים על המארזים המדוברים"

קבוצת שטראוס תכננה שינוי במארזים של מוצרי חלב באופן שמשקף עלייה של כ-20% במחירי המוצרים, וזאת מבלי להודיע לרשתות כי מדובר בעליית מחיר.

מדובר במארז דני שוקולד, מארז דני וניל, מארז 4 גביעי יוגורט בטעם תות עם קורנפלקס מצופה שוקולד ומארז שני קוטג'.

לדברי קמעונאי בשוק, שטראוס העבירה לרשת הודעה בדבר הכנסת מארזים חדשים לרשת, וכאשר הרשת השוותה את פרטי המוצרים, היא גילתה כי מדובר באותם מארזים בדיוק שמשווקים כבר ברשת - רק שהברקוד התחלף, וההטבה לצרכנים ירדה. המארזים החדשים תוכננו להיכנס לתוקף ב-4 ליולי 2011.

"כל המארזים מבטאים עלייה של כ-20% במחיר. באים אליך בהפוכה עם כאילו השקה של מוצר חדש, ואפילו כתוב על הטופס תאריך ההשקה, כשבפועל מדובר באותו מוצר בדיוק רק שהברקוד שונה והמחיר שלו עלה. זה פשוט מחטף, וכואב לנו על הצרכנים. שטראוס זו מעצמה של מעדנים. מעדן דני מוכר המון, וזה לבוא ללקוח איפה שהכי קשה לו להתמודד", מספר קמעונאי בשוק.

לדברי קמעונאי אחר, "אמרנו לנציג של שטראוס 'אתם מעלים מחירים'. הוא אמר 'מה פתאום. אלה מוצרים חדשים'. מה זה מוצר חדש? זה אותו מוצר רק שהם הורידו את המתנה לצרכן. נניח שהיו שני גביעים במתנה, אז הם הורידו את המתנה והעלו את המחיר. זו עליית מחיר עקיפה, וזו בפירוש הטעיית צרכנים".

שטראוס מסרה בתגובה כי "חברת שטראוס מקשיבה לקולות הצרכנים, וקיבלה החלטה עוד עם תחילת המחאה שלא להעלות מחירים על המארזים המדוברים".