קרן ההון סיכון של ג'נרל אלקטריק משקיעה באמפסי הישראלית

קרן ההון סיכון Energy Technology Ventures מצטרפת להשקעה באמפסי ■ מדובר בהשקעה הראשונה של הקרן בחברה שאינה אמריקנית וההשקעה הראשונה של הקרן בתחום המים

קרן ההון סיכון, Energy Technology Ventures של ג'נרל אלקטריק משקיעה בחברה הישראלית אמפסי (Emefcy), אשר פיתחה טכנולוגיית ביו-ריאקטור אלקטרוגני אשר הופכת מתקן טיפול בשפכים מצרכן אנרגיה למתקן ליצור חשמל. מדובר בהשקעה הראשונה של הקרן בחברה שאינה אמריקנית וההשקעה הראשונה של הקרן בתחום המים. זוהי גם השקעה הראשונה בעולם של ג'נרל אלקטריק בחברת הזנק בתחום המים.

הטכנולוגיה של אמפסי מנצלת חיידקים הנמצאים בביו-ריאקטור אלקטרוגני בכדי לטפל בשפכים. פירוק הזיהום האורגני המצוי בשפכים על ידי אותם חיידקים מייצר חשמל וכן מטהר את השפכים ובכך הופך את מתקן הטיפול בשפכים ממתקן הצורך חשמל באופן אינטנסיבי, למתקן לייצור חשמל.

הטיפול בשפכים באמצעות תהליכים אירוביים קונבנציונליים מהווה כ-2% מצריכת החשמל הגלובלית (80,000 מגוואט), בעלות גלובלית של 40 מיליארד דולר בשנה. היישום הראשון של הטכנולוגיה של אמפסי מיועד לטיפול בשפכים מתעשיות המזון והמשקאות, הפרמצבטיקה והכימיקלים המהוות יחד שוק בעל פוטנציאל של 10 מיליארד דולר לשנה.

לסבב ההשקעות הנוכחי באמפסי מצטרפים ל- Energy Technology Ventures גם המשקיעים הנוכחיים בחברת Emefcy: קרן Israel Cleantech Ventures קרן Pond Ventures וקרן Plan-B Ventures. השקעתה של GE בחברת Emefcy נעשתה באמצעות פיננסים חטיבת GE Energy Financial Services. לא נמסרו הפרטים הפיננסים.

לדברי מנכ"ל אמפסי, איתן לוי "ההשקעה הנוכחית מיועדת להמשך פיתוח הטכנולוגיה, לגמלון המוצר לקנה מידה מסחרי ולתחילת הקמת מתקנים תעשייתיים ועירוניים עד לסוף השנה. הטיפול בשפכים מהווה תעשייה של 100 מיליארד דולר ובעזרת הטכנולוגיה של אמפסי ניתן להפחית את העלויות הכלכליות והמחיר הסביבתי הכרוך בה באופן משמעותי".

אחת מהשותפות בקרן Energy Technology Ventures, חברת הענק GE, פעילה בתחום הטיפול בשפכים ומרחיבה את המיקוד הטכנולוגי שלה בישראל, המכונה "עמק הסיליקון של טכנולוגיות המים".