מיזוג מכתשים אגן-כמצ'יינה: תינתן הלוואה בהיקף 960 מ' ד'

מכתשים אגן של כור מקבוצת אי.די.בי, הודיעה כי הסכם ההלוואה להשלמת המיזוג עם כמצ'יינה מתקרב להשלמה ■ ההלוואה בהיקף 960 מ' ד' חיונית להשלמת הסכם המיזוג

חברת מכתשים אגן של כור מקבוצת אי.די.בי מדווחת היום (ג') לבורסה בת"א כי בהמשך להסכם המיזוג שחתמה עם חברת כמצ'יינה בינואר השנה, מתקרב הסכם ההלוואה המפורט להשלמה, כאשר כלל המסמכים הרלוונטיים צפויים להיחתם בימים הקרובים.

בהודעה, הודיעה מכתשים אגן כי דירקטוריון החברה אישר זה מכבר את הסכם ההלוואה המפורט, לפיו תעמוד לרכושתה של מכתשים במסגרת השלמת העסקה הלוואה בהיקף 960 מיליון דולר, וכי היא הצדדים צפויים לחתום בימים הקרובים על ההסכם, המסמכים הנלווים לו, והמסמכים הדרושים להשלמת העסקה.

כפי שדווח, העמדת ההלוואה במסגרת סגירת העסקה מהווה תנאי להשלמת הסכם המיזוג בין מכתשים לכמצ'יינה. על פי ההודעה, קרן ההלוואה תיפרע בתום 7 שנים ממועד השלמת המיזוג, כאשר לכור ישנה הזכות - החל מתום שנה מהעמדת ההלוואה - לבצע פירעון מוקדם שלה.

כמו כן, נזכיר כי הצדדים הסכימו בתחילת השבוע על הארכת המועד האחרון להשלמת העסקה עד ל-30 בספטמבר השנה, כאשר לאחר מועד זה רשאי כל צד לבטל את ההסכם.

עסקת מכתשים-כימצ'יינה נחתמה בינואר השנה, במסגרתו כמצ'יינה תרכוש את החזקות הציבור במכתשים אגן ועוד 7% ממניות כור בחברה, וכך תהפוך מכתשים אגן לחברה פרטית ש-60% ממניותיה יוחזקו על ידי החברה הסינית ו-40% על ידי כור.

במסגרת העסקה יקבל בעלי המניות של מכתשים אגן 1.27 מיליארד דולר עבור מכירת 53% ממניות החברה, וכור תקבל כ-168 מיליון דולר עבור מכירת כ-7% ממניות מכתשים אגן. כשתושלם העסקה צפויה כור לרשום רווח נקי של כ-148 מיליון שקל וגידול בהון העצמי של כ-49 מיליון שקל.