האוצר: יש לקבוע מחירים למפעילי הסלולר החדשים

מדובר במחירים שישלמו השחקנים החדשים לישנים עבור צריכת DATA

משרד האוצר קורא למשרד התקשורת לקבוע מחירים מעודכנים לתעבורת DATA עבור השחקנים החדשים בשוק הסלולר. בפנייה שנעשתה למשרד התקשורת מבקש האוצר להפחית את המחיר שנקבע בחוק ההסדרים ולהעמידו על מחיר של 1-2 אגורות למגה ביט. נדגיש כי מדובר במחירים שישלם המפעיל החדש למפעיל קיים רק עבור צריכת DATA, במסגרת השימוש ברשת שלו, וזה כלל לא קשור למחיר עבור דקות שיחה, שיידרש לרכוש בנוסף.

הפנייה של משרד האוצר למשרד התקשורת מתבססת על המחירים שהציעה חברת פלאפון במסגרת מכרז החשב הכללי שבו זכתה, ושבו הציעה מחיר של 50 שקל ל-5 ג'יגה, כך שהמחיר צריך להיות אגורה אחת למגה, אם פלאפון מרוויחה מזה כסף.

על פי חוק ההסדרים, עלות ה-DATA למפעילים החדשים תהיה שני שלישים מעלות הקישוריות, כלומר, אם הקישורית בסלולר היא 7 אגורות, הרי שעלות הדאטה צריכה להיות שני שלישים מזה, אבל המחיר נקבע רק כדי שישמש כמדד זמני להתייחסות - ולא כמחיר קבוע. אלא שמשרד התקשורת נמנע עד עכשיו מלקבוע את המחיר עבור תעבורת דאטה לשחקנים החדשים, והדבר יוצר אי ודאות במו"מ בין מירס לבין חברות הסלולר.

מירס נמצאת במו"מ עם החברות הסלולריות, ובעיקר עם פלאפון, לגבי שימוש ברשת האנטנות שלה (נדידה פנים ארצית). המחיר שמהווה מדד למו"מ הוא המחיר שנקבע לקישוריות בסלולר, דהיינו כ-7 אגורות לדקה. המחיר אמור לרדת בשנים הבאות, כך שסביר להניח שכאשר מירס תתחיל להפעיל את הרשת החדשה שלה, המחיר יהיה פחות מ-5 אגורות לדקת שימוש. מירס תצטרך, כאמור, לסגור עם אחד המפעילים על מחיר שימוש לדאטה ועל מחיר לשיחות, וכנ"ל גם המפעיל החדש שזכה במכרז - קבוצת סלקט תקשורת.