שטראוס מתנצלת: הורדנו מחירים בזכות "גלובס"

"גלובס" חושף: שטראוס החליפה מארז של דנונה והקפיצה את המחיר ב-25% ■ אמש נחשף כי הקבוצה תכננה שינויים נוספים במארזים, המשקפים עלייה של 14%-21% במחיר המוצרים ■ שטראוס בתגובה: נפלה טעות במחיר; אנו מודים ל"גלובס" על הגילוי

שיטה חדשה-ישנה להעלאת מחיר: משנים את המארז ומקפיצים את המחיר. קבוצת שטראוס שינתה את המארז של דנונה במתיקות מעודנת 1.5% שומן - וכך העלתה את מחיר המוצר לקמעונאי, בלי להודיע לקמעונאים כי מחיר המוצר עולה. השינוי במוצר, שנכנס לרשתות השיווק לפני כשבועיים, התבצע באמצעות הפחתת מספר היחידות במארז מ-8 ל-6 יחידות בלבד. בחישוב העלות ליחידה, מדובר בעלייה של 24.6%.

"הכניסו מוצר חדש לגיוון, ולא שמנו לב שהמחיר עלה. הדבר גם לא נאמר לנו. זה עצוב בשביל הלקוחות. הם רואים שמחירי הדירות עולים, אז הם מנצלים את זה גם בשוק המזון ואומרים בואו נרכב על הגל", אומר קמעונאי בשוק, שהופתע לגלות את הפערים.

- לא דובר על עליית מחיר במוצר?

"לא. חד-משמעית. מדובר במוצר פופולרי, שלהערכתי המכר שלו מגיע ל-600 אלף מארזים בשנה לכל הפחות".

העלאת המחיר שביצעה קבוצת שטראוס במארז היא רק חלק מתוכנית כוללת שהייתה לחברה להעלות את מחירי המוצרים באמצעות שינוי מארזים. כפי שנחשף אמש (ב') באתר האינטרנט של "גלובס", קבוצת שטראוס תכננה שינוי במארזים של מוצרי חלב באופן שמשקף עלייה של כ-14%-21% במחירי המוצרים, וזאת בלי להודיע לרשתות כי מדובר בהעלאת מחיר.

מדובר במארז דני שוקולד, מארז דני וניל, מארז 4 גביעי יוגורט בטעם תות עם קורנפלקס מצופה שוקולד, 4 גביעי יוגורט עם פצפוצי אורז בציפוי שוקולד, 4 גביעי יוגורט עם פצפוצי שוקולד, 4 גביעי יוגורט עם פקאן סיני מצופה שוקולד ומארז שני גביעי קוטג'.

"העלאה עקיפה"

לדברי קמעונאי בשוק, שטראוס העבירה לרשת הודעה בדבר הכנסת מארזים חדשים, וכאשר הרשת השוותה את פרטי המוצרים, היא גילתה כי מדובר באותם מארזים בדיוק שמשווקים כבר ברשת - רק שהברקוד התחלף, וההטבה לצרכנים ירדה. המארזים החדשים תוכננו להיכנס לתוקף ב-4 ביולי 2011.

"כל המארזים מבטאים עלייה של כ-20% במחיר. באים אליך בהפוכה עם כאילו השקה של מוצר חדש, ואפילו כתוב על הטופס תאריך ההשקה, ובפועל מדובר באותו מוצר בדיוק - רק שהברקוד שונה והמחיר שלו עלה. זה פשוט מחטף, וכואב לנו על הצרכנים. שטראוס זו מעצמה של מעדנים. מעדן דני מוכר המון, וזה לבוא ללקוח איפה שהכי קשה לו להתמודד", מספר קמעונאי בשוק.

לדברי קמעונאי אחר, "אמרנו לנציג של שטראוס: 'אתם מעלים מחירים'. הוא אמר: 'מה פתאום. אלה מוצרים חדשים'. מה זה מוצר חדש? זה אותו מוצר, רק שהם הורידו את המתנה לצרכן. נניח שהיו שני גביעים במתנה, אז הם הורידו את המתנה והעלו את המחיר. זו העלאת מחיר עקיפה, וזו בפירוש הטעייה של הצרכן".

שטראוס: נפלה טעות במחיר; אנו מודים ל"גלובס" על הגילוי

משטראוס נמסר בתגובה: "אתמול, לאחר שאילנית חיות העלתה את הידיעה לאתר 'גלובס', האמירה מחברת שטראוס 'שלא היו דברים מעולם, ואנו עומדים על כך בכל לבנו' לצערי הרב נאמרה בתום-לב ובשגגה.

"בהמשך לפנייתה של אילנית חיות מהבוקר (ג'), נודע לנו כי במארז דנונה במתיקות מעודנת אכן נעשה שינוי במחיר. אנו מצרים על כך ומודים לכם שרק בזכותכם, ובזכות שאלתכם מהבוקר, בדקנו שוב את מערכות המידע שלנו, ולצערנו נפלה טעות בהעברת המסרים של החברה.

"החברה לוקחת אחריות מלאה להוריד את המחיר לצרכן באופן מיידי, במחיר לגביע כפי שהיה במארז הקודם. אנו חוזרים ומדגישים כי אתמול בתגובתנו היינו חד-משמעיים, והיום גילינו את התקלה בשרשרת מערכת המידע, ואנו מצרים על כך. אנחנו מודים לאילנית חיות על דבקותה במטרה".

אתמול נמסר משטראוס כי החברה החליטה עם תחילת המחאה שלא להעלות מחירים על המארזים המדוברים.