קרן Prescott רוצה להשתלט על בלופניקס ואז למכרה

מבקשת לאשר הצעת רכש ■ חוק החברות אינו מאפשר לקרן ההשקעות המחזיקה ב-24% מההון להגדיל החזקותיה מעבר לרף של 25%, ללא ביצוע הצעת רכש למינימום 5% נוספים

בלופניקס , אחת מחברות הטכנולוגיה הישראליות הקטנות שנסחרות בשוק ההון האמריקני, איבדה מתחילת השנה כמחצית משווייה, וכנראה שבעיני בעלת המניות הגדולה בחברה, קרן ההשקעות האמריקנית Prescott, זהו הזמן הנכון להגדיל את החזקותיה בחברה, ולאו דווקא מתוך אמונה בעתידה.

ממסמך שהגישה בלופניקס אתמול לרשות ניירות ערך האמריקנית עולה כי הקרן, שמחזיקה כרגע בשיעור של 24% מהון החברה, מבקשת מהדירקטוריון לכנס אסיפה כללית של בעלי המניות כדי שזו תאשר לה להגדיל החזקותיה בחברה דרך הצעת רכש.

בלופניקס, נזכיר, התאגדה כחברה ישראלית ולכן כפופה לחוק החברות הישראלי, אשר קובע כי בעל מניות שרוצה להגדיל החזקתו מעבר לרף של 25%, חייב לבצע הצעת רכש מיוחדת למינימום 5% נוספים מההון. לקרן Prescott, כאמור, יש כרגע 24% מההון, אך בצירוף אופציות יש לה החזקה בדילול מלא של 25.7%.

בלופניקס, המספקת שירותי הסבה לתוכנות שונות, די אכזבה את ציבור משקיעיה בשנה האחרונה. מניית החברה איבדה 48% משוויה וכרגע שווי החברה עומד על 27 מיליון דולר, ובקופתה יש 9 מיליון דולר. התדרדרות המניה הייתה פועל יוצא של נתונים כספיים מאכזבים: אשתקד רשמה החברה הכנסות של 57.1 מיליון דולר - ירידה של 27% - וההפסד הנקי עמד על 38.2 מיליון דולר לעומת הפסד של 15.6 מיליון דולר בשנה קודמת.

נתוני הרבעון הראשון של השנה לא ממש שינו את המגמה, כשההכנסות בו עמדו על 10 מיליון דולר - ירידה שנתית של 41% - וההפסד הנקי עמד על 4.2 מיליון דולר לעומת 2.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הקרן הפסידה 13 מ' ד' על השקעתה

נתונים אלו, מטבע הדברים, לא נעלמו מעיני קרן Prescott, שהשקיעה 19.2 מיליון דולר ברכישת מניות בלופניקס אשר שוות כרגע רק 6.3 מיליון דולר. הצעת הרכש אליה שואפת הקרן, כך עולה מהמסמך, אינה נובעת מאמונה עיוורת של Prescott בכך שלבלופניקס צפוי עתיד מזהיר.

הקרן מבהירה במסמך, באופן שאינו משתמע לשתי פנים, כי הערכתה שלה היא שהדרך הטובה ביותר להציף ערך לבעלי המניות בבלופניקס היא למכור את החברה למשקיע אסטרטגי.

במילים אחרות, Prescott רוצה להגדיל את החזקותיה בבלופניקס כדי שתהיה לה הרבה יותר השפעה על ניסיונות מכירה של החברה בעתיד הנראה לעין. זו גם הסיבה - כפי שניתחנו כאן בעבר - מדוע נציג הקרן, אריק גרין, מונה בתחילת השנה ליו"ר בלופניקס.

Prescott, כמו כל משקיע פיננסי, ועוד אמריקני, שבעיקר רואה לנגד עיניו את השורה התחתונה, החליטה לעצור את הפסדיה מהשקעתה בחברה הישראלית, ומבחינתה הדרך הכי נכונה היא למצוא לבלופניקס קונה.

באופן לא מפתיע, מהלך זה של Prescott עורר אתמול את מניית בלופניקס, והיא סיימה את יום המסחר בעלייה של 7.8% לאחר שבמהלך המסחר אף רשמה עלייה חדה יותר של 25%.

כך או אחרת, מעניין יהיה לראות כיצד יגיבו שאר בעלי המניות המוסדיים בחברה למהלך של Prescott. כך לדוגמה, קרן ההשקעות Columbia Pacific Opportunity הגדילה באפריל האחרון את החזקתה בבלופניקס לשיעור של 11.2%, ואילו לקרן Lake Union Capital Management יש החזקה של 7.9%. המשך יבוא...