הערכות: פוטנציאל לכ-6 TCF של גז ב"שרה" ו"מירה"

גורם המקורב לנושא: "הדוח צפוי להיות חיובי" ■ הערכות: סיכוי קטן שהדוח יפורסם היום; צפוי להתפרסם מחר או מחרתיים ■ בשוק מעריכים כי הדוח יאמת את ממצאי חברת המחקר צ'פמן ■ לשם ההשוואה, ב"תמר" נמצאה כמות גז הגדולה ב-43% וב"לווייתן" כמות גדולה ב-166%

משקיעי הגז ממתינים בדריכות לפרסום תוצאות פענוח ועיבוד הסקר הסייסמי התלת-מימדי שרישיונות החיפושים "מירה" ו"שרה", כשברקע זינקו מניות השותפויות בעשרות אחוזים מתחילת החודש. לפי הערכות בשוק, הדוח יפורסם ככל הנראה מחר או מחרתיים כאשר הציפיות בשוק הן למציאת מאגרי גז טבעי בגודל של כ-6 טריליון רגל מעוקב (TCF) בשני הרישיונות יחד - ויאמת את רוב הממצאים של דוח צ'פמן. לשם ההשוואה, בתגלית "תמר" ישנו גז טבעי בכמות של 8.6 TCF ואילו ב"לוויתן" התגלה גז בכמות של 16 TCF.

הדוח יפורסם על ידי חברת Netherland Sewell, שביצעה גם את הערכת כמות הגז ב"תמר" ונחשבת לבעלת מוניטין טובים יותר מאשר צ'פמן. יש לציין כי הכמות עליה יצביע הדוח מתייחסת לכמות כוללת שתתפרס על פני כמה מבנים - מבנה אחד מרכזי וסביבו מבנים נוספים.

"הדוח צפוי להיות חיובי", אמר ל"גלובס" גורם המקורב לנושא. נזכיר כי בתחילת החודש דיבר עופר נמרודי בטון חיובי על הדוח העתיד להתפרסם, ובין היתר אמר כי "אתה לא מזמין מוהל שעולה 160 מיליון דולר, אם אתה לא בטוח שיש לך בן"; נמרודי התכוון לכך שהכשרה התקשרה עם מפעיל לביצוע קידוח ברישיונות.

הכשרה אנרגיה שבשליטת עופר נמרודי ובניהולו של אוהד מראני מחזיקה בכ-48.2% בזכויות בשני הרשיונות (יחד עם עמנואל שבשליטתה המלאה); מודיעין שבשליטת IDB של נוחי דנקנר וצחי סולטן מחזיקה בכ-24.28% מהזכויות; המפעיל GGR מחזיק ב-5%; שלדיאלי אמורה להחזיק ב-13.6% מהזכויות אם יאושר המיזוג שלה עם IPC; "בלו ווטר" של תומלינסון מחזיקה ב-8.78% (הנתונים מבוססים על נתוני הממונה על הנפט במשרד התשתיות).

בספטמבר אשתקד פרסמה חברת המחקר צ'פמן, אליה נשלחו נתוני הסקרים הסייסמים של "שרה" ו"מירה", תוצאות ראשוניות של הפוטנציאל הקיים בהם, על סמך סקר דו-ממדי, ותוצאות ביניים של הסקר התלת-ממדי. לפי צ'פמן, קיים פוטנציאל להימצאות רזרבות גז בשיעור של 6 TCF ברישיונות, אך החברה לא נקבה בשיעור ההסתברות למציאת הרזרבות. מספר חודשים לאחר מכן פירסמה צ'פמן עדכון שמרני יותר ולפיו כמות הגז הטבעי הצפויה בשטחי הרשיונות תסתכם ב-4.77 TCF.

שרה ומירה
 שרה ומירה