98% מהשמאים: לא צפויה ירידה מהותית במחירי הדירות

כך עולה מסקר שמאים שנערך אתמול, במסגרת כנס שמאי המקרקעין השנתי של בנק דיסקונט למשכנתאות ■ 36% מהשמאים אף צפו כי מחירי הדירות יעלו ב-12 החודשים הקרובים

בנק דיסקונט למשכנתאות ערך אמש (ג') כנס בו השתתפו כ-100 שמאי מקרקעין בכירים הפועלים מטעמו. בסקר שנערך בקרב משתתפי הכנס, נמצא כי להערכתם אינו צפוי שינוי מהותי במחירי הדירות בארץ ב-12 החודשים הקרובים, כאשר 36% מהשמאים אף צפו כי מחירי הדירות יעלו ב-12 החודשים הקרובים.

מנכ"ל הבנק, אתי לנגרמן, ציינה בפני באי הכנס את חשיבות ענף השמאות, בהדגישה כי: "הערכת השמאים הינה נדבך משמעותי במסגרת ניהול הסיכונים הכוללת, במיוחד על רקע התמורות האחרונות בשוק הנדל"ן והשפעתן על ענף המשכנתאות בתקופה זו".

שמאי הבנק, יריב שרון, סקר בכנס את התפתחות המגמות בשוק הדיור למגורים וניתוח הממצאים לאור מגמות אלו מנקודת מבטו של הבנק.

ממצאים נוספים שעלו מהסקר: בהתייחס לשוק מגורי היוקרה, 68% מהשמאים צופים כי מחירי דירות היוקרה יירדו ב-12 החודשים הקרובים, ומזה כ-25% מהשמאים סבורים כי מגמת הירידה תהיה בשיעור ניכר.

70% מהשמאים צופים שמספר העסקאות במשק ירד ב-12 החודשים הקרובים, לעומת 18% שצופים כי מספר העסקאות במשק יעלה באופן מתון. 95% מהשמאים צופים כי שיעור הדירות הנרכשות להשקעה במשק ירד ב- 12 החודשים הקרובים.

הכנס התקיים במסגרת סדרת כנסים שמקיים הבנק עם גורמי מפתח בתחום.