צפו בתמונות ובווידיאו מגבעות; המשקיעים לא מתרשמים

גבעות הכניסה אתמול לראשונה את מצלמות התקשורת ל"מגד 5", במסיבת עיתונאים מתוקשרת להפליא ■ כך נראה אתר הקידוח מבפנים: האם מדובר במאגר נפט שבאמת יהפוך את ישראל לעצמאית בתחום הנפט, או בעוד אכזבה מבית גבעות עולם

אחרי המתנה ארוכה של המשקיעים, שותפות הנפט גבעות עולם פתחה אתמול (ג') לראשונה לתקשורת את שערי אתר הקידוח "מגד 5" שליד ראש העין. במסיבת עיתונאים פירט גיורא איילנד, היועץ האסטרטגי של גבעות, את התוכניות העתידיות של השותפות, וניסה לשדר אופטימיות לכל עבר.

בגבעות התכוננו לאירוע הזה מתחילת השבוע, אז יצאה ההודעה לתקשורת, ונראה שמישהו דאג לכל הפרטים הקטנים: מלהבת האש המפורסמת, דרך צנצנות נפט שחולקו לעיתונאים ועד להופעת משאית נפט. המשקיעים בבורסה היום לא מתרשמים מכל זאת ושולחים את המניה לצניחה של 5.5%.

כאמור, האירוע היה מתוקשר להפליא. לא פחות מעשרה צוותי טלוויזיה ועוד מספר לא מבוטל של כתבים התקבצו באתר למה שנראה יותר כתדריך צבאי ופחות כמסיבת עיתונאים של חברה ציבורית.

בתדריך עצמו גיורא איילנד סיפר על התכנונים השאפתניים של גבעות - קידוח שלוש בארות נוספות עד סוף 2013. מדובר בשאיפה לא קטנה, בעיקר לאור העובדה שגבעות עולם ומשקיעיה ידעו לא מעט אכזבות מאז הקמתה.

אז מדובר במאגר נפט שבאמת יהפוך את ישראל לעצמאית בתחום הנפט, או בעוד אכזבה מבית גבעות עולם. את זה רק הזמן יגיד, בינתיים אולי כדאי לתת להם ליהנות מהספק. צפו בתיעוד מיוחד של הסיור הראשון ב"מגד 5".