אסוס טרנספורמר - שילוב של טאבלט עם מקלדת

הטרנספורמר מסדרת Eee Pad של אסוס הוא פתרון טוב מאוד למי שמחפש טאבלט עם מערכת ההפעלה אנדרואיד, ורוצה גם מקלדת משולבת בתצורת נטבוק

קטגוריית הטאבלטים נחשבת לאחת החמות, אבל אין עדיין הרבה מוצרים בישראל שמסוגלים לתת תחרות לאייפד של אפל. חברת אסוס השיקה את הטרנספורמר מסדרת Eee Pad שלה. מדובר בטאבלט המבוסס על מערכת ההפעלה של גוגל - אנדרואיד בגרסה 3.1, המציג חידוש מעניין - מקלדת פיזית מלאה.

מקלדת: הטרנספורמר מגיע ברמה הבסיסית כטאבלט רגיל עם מסך בגודל 10.1 אינץ' בטכנולוגיית LED עם איכות תצוגה טובה מאוד, אבל לא מדהימה. אסוס מציעה עם הטאבלט הזה גם מקלדת מלאה ההופכת אותו לנטבוק. ברגע שמניחים את הטאבלט על המקלדת, מקבלים מחשב נייד רגיל. המקלדת עצמה קטנה, כמו המקלדות של הנטבוקים, אבל מאפשרת להקליד יחסית בנוחות לעומת מסך מגע, יש לה גם משטח עכבר, שתי כניסות USB וגם קורא כרטיסי זיכרון. הבונוס האמיתי במקלדת הוא זמן הסוללה הנוסף שהיא יכולה לספק לטרנספורמר - עוד 6.5 שעות. מעבר לזה, נוח מאוד לסחוב את המקלדת עם הטאבלט, כי הוא פשוט מקבל צורה של לפטופ רגיל.

ממשק: האנדרואיד בגרסה 3.1 נבנה במיוחד לטאבלטים במצב הצפייה שלו, כאשר בניגוד לאייפד של אפל, אסוס מייעדת את העבודה עם המוצר שלה דווקא במצב אופקי (אפשר גם באנכי). עמוד הבית נמתח לצדדים עם אייקונים שמאפשרים הצבה עליו או לחלופין ווידג'טים (מיני יישומים) לגישה למעבד התמלילים של גוגל - Docs, מזג האוויר, פייסבוק, לוח שנה ועוד הרבה יישומים נוספים שניתן להוריד מחנות האפליקציות של גוגל. החיסרון של אנדרואיד 3.1 הוא בכך שהוא נבנה למסכים גדולים ולא כל האפליקציות ירוצו עליו טוב. חלק מהאפליקציות מוצגות בקטן.

מצלמה: מצלמה קדמית לשיחות וידיאו באיכות של 1.2 מגה פיקסל ומצלמה אחורית עם חיישן של 5 מגה פיקסל ללא כפתור צילום ייעודי וללא פלאש. תוצאות הצילום באור יום היו בהחלט מספקות בשביל טאבלט, אולם צילום במקום סגור, היה קצת מגורען. המצלמה ידעה להוציא כאן צילום באיכות HD של 720, אולם צריך בסופו של דבר לזכור, שצילום עם טאבלט הוא לא הדבר הכי נוח, כי המצלמה מגיעה עם גודל מסך של 10 אינץ'. הדבר טוב רק כאשר נתקעים בלי מצלמה וכנראה שגם בלי סלולרי.

יכולות נוספות: מעבד כפול ליבה 1 ג'יגה הרץ מסוג Tegra 2 מתוצרת nVidia וחיבור מיני HDMI לצפייה בסרטונים על מסך הטלוויזיה. נפח האחסון הפנימי הוא 16 ג'יגה וניתן למצוא כאן גם אמצעי תקשורת מסוג WiFi, בלוטות' ו-GPS.

משקל: 680 גרם.

סוללה: אמורה להחזיק 9.5 שעות. חיבור ההטענה של הטרנספורמר הוא לא סטנדרטי, מה שמגביל במקצת את הניידות שלו.

בשורה התחתונה: פתרון טוב מאוד למי שמחפש טאבלט עם אנדרואיד ורוצה גם מקלדת משולבת בתצורת נטבוק.

מחירים: 2,490 שקל עבור הטאבלט, 750 שקל עבור המקלדת.

ציון: 8.5.