עוד הפרה לכאורה ב"רמזור": תוכן שיווקי לקפה ג'ייקובס

אתמול פורסם כי הרשות השנייה טוענת כי בתוכנית "רמזור" שולב תוכן שיווקי לרשת שילב

הרשות השנייה דורשת מזכיינית ערוץ 2 קשת הבהרות ונקיטת צעדים לאלתר בגין חשיפה נוספת לתוכן שיווקי בתוכנית "רמזור". הרשות קבעה הפרה לכאורה לקשת בגין חשיפה פרסומית לקפה ג'ייקובס, העומדת בניגוד לכללי האתיקה בפרסומות וכללי החסויות.

כפי שפורסם אתמול (ג') ב"גלובס", הרשות השנייה החלה בהליכי הפרה לכאורה נגד זכיינית ערוץ 2 בגין שימוש בתוכן שיווקי סמוי לרשת מוצרי ואביזרי התינוקות שילב, שהוצג באופן גלוי ב"רמזור".

אם יוחלט לבסוף כי קשת אכן הפרה את הכללים, היא צפויה "לשלם" בזמן פרסומות בשעת שידור מקבילה לזמן השידור שבו הופיע התוכן השיווקי. כלומר, קשת עלולה להפסיד מאות אלפי שקלים.

למרות שהחשיפה לג'ייקובס בתוכנית הייתה הרבה יותר מינורית מבחינת אורך הזמן שבו שודרה, מקרה זה הינו סבוך יותר מהפרק שכלל תוכן שיווקי לשילב, שכן ג'ייקובס גם נתנה חסות לתוכנית באותו ערב. כך נוצר מצב שזמן קצר לאחר שאחד מגיבורי הסדרה הציג קפה של ג'ייקובס, הופיע תשדיר חסות של המותג.

בהקשר זה נמסר מהרשות השנייה כי "בתוכנית היו אזכורים ושילוב של אלמנטים מסחריים המהווים הפרה לכאורה ועומדים בניגוד לכללי האתיקה בפרסומות ובניגוד לכללי החסויות".

מקשת נמסר בתגובה: "השימוש במותג נעשה משיקולי תוכן בלבד וכחלק מהתסריט. אין כל קשר בין תוכן הסדרה לבין החסות. מדובר בקמפיין חסויות כללי המשובץ ברצועות השידור השונות".