קובי מימון: "מעולם לא התנהלה נגדי חקירה במס הכנסה"

מימון נחקר כעד בחקירה נגדית במשפט השוחד של דוד ואנונו מרשות המסים, והצהיר: "אין כל ספק באשר לחלוקת הבעלויות בחברות שבהן אני מעורב, זה קשקוש"

"יש לי כל הזמן עניינים עם מס הכנסה, אבל דרך רואי החשבון שלי. מעולם לא התנהלה נגדי חקירה במס הכנסה, ואין כל ספק באשר לחלוקת הבעלויות בחברות שבהן אני מעורב" - כך העיד היום (ד') איש העסקים, קובי מימון, במשפטו של דוד ואנונו, ראש היחידה הארצית למודיעין שטח וחקירות ברשות המסים, העומד לדין בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בגין לקיחת שוחד, סחיטה באיומים, קשירת קשר לביצוע פשע, מירמה והפרת אמונים.

מימון משמש כעד תביעה במשפט ואנונו, ועיקרי גירסתו הוגשו לבית המשפט בכתב. היום הוא נחקר בחקירה נגדית על-ידי הסנגור של ואנונו, עו"ד ליאור אפשטיין, והשיב לשאלותיו בקיצור רב ובחוסר רצון.

בין היתר התייחס הסנגור בשאלותיו לתהיות שעלו בתקשורת ובמס הכנסה סביב הבעלויות בחברות אליהן קשור מימון. "מהתקשורת עולה כי יש נגדך צוות חקירה באשר ליחסים בינך לבין שותפיך בנושאי בעלויות על חברות ישראמקו ונ.צ.ב.א - תגובתך?", שאל הסנגור - ומימון השיב: "אין ספק באשר לבעלויות. זה קשקוש".

בשלב זה הראה הסנגור למימון כתבות שפורסמו ב"גלובס" ובעיתונים אחרים ושאל: "עולה מהכתבות שיובל רן (לשעבר בעל השליטה בקווי אשראי - ח' מ') ומפרקי קווי אשראי מנסים לטעון שאתה הבעלים של ישראמקו ונצבא. אם כך, הבדיקה שנערכה על-ידי מס הכנסה הייתה מרכזית ובאשר לכל עסקיך". מימון השיב: "אני לא מסכים איתך".

לפי כתב האישום נגד ואנונו, התוכנית שלו ושל איש העסקים, רן הדר ז"ל, הייתה שהאחרון יפנה נישומים עם בעיות מס לטיפול מקל של ואנונו, תמורת שוחד שיתחלק ביניהם.

בכתב האישום נגד ואנונו נטען כי באוגוסט 2010, משהתחוור לואנונו כי היועץ הפוליטי של מנכ"ל מפלגת קדימה, יואל מוגמי, הוא חבר קרוב של מימון, הנחה ואנונו את מוגמי למסור למימון כי יש לו בעיות במס הכנסה וכי יש נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ - הכול כדי להטיל אימה על מימון ולהפחידו.

עוד נטען כי ואנונו אמר למוגמי להציע למימון שהוא יטפל בענייני המס שלו בתמורה ל-125 אלף דולר. זאת, תוך שואנונו מציין כי מימון הוא עשיר, וכי אין לו בעיה לשלם את הסכום. ואולם, מימון דחה את הצעת השוחד של ואנונו.

הסנגור שאל את מימון לגבי פנייתו של מוגמי אליו: "הייתה 'רכילות מרושעת', שכל עם ישראל ידע עליה, שיש לך עניין במס הכנסה. אתה לא יכול לסייע לי באיזה מועד בא אליך יואל מוגמי?"; מימון השיב: "נכון שאמרתי למוגמי כי אין לי בעיות במס הכנסה, וכי לא אשלם כסף (כשוחד לואנונו - ח' מ')".

"חגיגה תקשורתית"

מימון (55), שגדל במעברה, הוא היום אחד האנשים העשירים ביותר בישראל, אך הוא מקפיד לשמור על מעטה של סודיות, ולכן כל הופעה ציבורית שלו היא רגע נדיר. שותפו לעסקים הוא חיים צוף, והוא זה שרשום כבעל השליטה בכל האימפריה שבנו השניים.

מלבד פעילות פרטית של תמונות ונדל"ן, מרבית ההון של השניים מרוכז באחזקות במספר חברות שנסחרות בבורסה - חנל, יואל, אקויטל, ישראמקו, נצבא, איירפורט סיטי, נפטא - והפועלות בתחום הנדל"ן והאנרגיה.

מימון הוא סרבן תקשורת ידוע, ולפרקליטות היה קשה מאוד לשכנע אותו להעיד בתיק נגד ואנונו. כשנחקר בפרשה במשטרה, אמר מימון כי מאז שהתעשר יש חגיגה תקשורתית סביב כל הופעה שלו, וכי "מנסים להוריד אותי מהמדינה". עוד אמר בחקירתו כי "רק בישראל עובדי ציבור ביקשו ממני שוחד".

בשבוע שעבר נחשף ב"גלובס" כי רק לאחר שהתובעת במשפטו של דוד ואנונו, עו"ד אסתי שלאין, הבטיחה למימון כי יש לה "שיטות משלה" למנוע סיקור תקשורתי של עדותו בבית המשפט, נאות מימון לשמש כעד תביעה. ואולם, למרות הבטחותיה למימון, לא הצליחה עו"ד שלאין למנוע את הסיקור התקשורתי של עדותו.