שינוי מבני באקסלנס: ההשקעות ינוהלו בחברות-הבנות

במסגרת השינוי, מנהל ההשקעות הראשי של אקסלנס גילי כהן יעזוב מחר את תפקידו ■ בית ההשקעות פיצל את מחלקת ההשקעות הראשית לשלוש חברות בנות, ומינה מנהל לכל צוות

אחרי חמש שנים שבהן נוהלו ההשקעות באקסלנס בניהול מרכזי, אתמול דיווח בית ההשקעות, כי הוחלט לשנות את מבנה הניהול שלו. כמתחייב משינוי זה, גילי כהן, מנהל ההשקעות הראשי, יעזוב מחר את תפקידו.

השינוי כולל פיצול של מחלקת ההשקעות הראשית לחברות-הבת: ההשקעות בקרנות הנאמנות ינוהלו בחברת הקרנות, שמנוהלת על ידי מאיר מזוז; ההשקעות בקופות הגמל ינוהלו בחברת הגמל, וכך גם ניהול התיקים. צוות ההשקעות בגמל ינוהל על-ידי רונן מטמון, שכבר מנהל את פעילות זו בשנתיים האחרונות. צוות ההשקעות בניהול התיקים ינוהל על-ידי ליאורה שפיר - מנהלת השקעות ותיקה, שניהלה את תיקי הלקוחות המוסדיים בשנים האחרונות. מחלקת המחקר שבניהול יניב חברון, תמשיך להיות משותפת, ולשרת את כל שאר המחלקות.

באקסלנס, שבניהול דוד ברוך, הסבירו היום כי ההחלטה לשנות את המבנה נעוצה בגידול המשמעותי בהיקף הנכסים, כמו גם בהתפתחות רגולציה נפרדת לכל אחד מהנכסים. ב-2005, עם הקמת מחלקת ההשקעות המרכזית, ניהל אקסלנס כ-14 מיליארד שקל, אולם כיום היקף נכסיו עומד על כ-70 מיליארד שקל - מהם כ-47 מיליארד שקל במחלקת ההשקעות המרכזית.

גורמים רבים באקסלנס ומקורבים לו טוענים, כי הסיבה לשינוי המבני ועזיבתו של כהן נעוצה גם במתחים פנימיים שהתגלעו, בעיקר בין כהן למזוז. האחרון נחשב מנהל דומיננטי, והוא רצה את עצמאות בניהול ההשקעות. אקסלנס מנהל 20 מיליארד שקל בקרנות, והוא השחקן השלישי בגודלו בענף זה.

כהן (45) פורש מאקסלנס אחרי תשע שנים. הוא שימש כמנהל ההשקעות הראשי של בית ההשקעות שבשליטת הפניקס, במשך כחמש שנים. לפני כן שימש כמנהל ההשקעות של קופות הגמל ותיקי ההשקעות, לפני רכישת קופות הגמל של בנק מזרחי-טפחות ב-2007. בשנים קודם לכן ניהל את דסק האג"ח בקרנות לה"ק, שהיו של בנק הפועלים. כהן היה גם חבר בוועדת חודק, שקבעה כללים עבור הגופים המוסדיים להשקעה בשוק האג"ח הקונצרניות, והוא מנהל השקעות מוערך ומנוסה.