שטייניץ על 'מירה' ו'שרה': "מוכיח חשיבות ועדת ששינסקי"

שר האוצר בירך על הנתונים שפורסמו במסיבת העיתונאים של הכשרה אנרגיה היום ■ "הגילויים יחזקו התחרות בין מאגרי הגז ויובילו להוזלת מחירים; מוכיחים את חשיבות וועדת ששינסקי"

שר האוצר יובל שטייניץ, בירך היום על פרסום הפוטנציאל בתגליות "מירה" ו"שרה", במסיבת העיתונאים של הכשרה אנרגיה : "הגילויים שנתבשרנו עליהם היום הינם ברכה לענף הגז והאנרגיה בפרט ולמשק הישראלי בכלל".

שטייניץ ציין כי "ככל שגילויים אלה יתבררו כנכונים, הם יחזקו אף יותר את התחרות ההכרחית בין מאגרי הגז הקיימים ויובילו להוזלת מחירים".

"גילויים אלה מוכיחים את חשיבות הקמתה של וועדת ששינסקי והיישום המהיר של מסקנותיה. כך הובטח חלקם של אזרחי מדינת ישראל במשאבי הטבע שנתגלו זה עתה", דברי שטייניץ.

נזכיר כי לפי עיבוד ופענוח הסקרים הסייסמיים התלת-מימדיים שפורסמו היום במסיבת העיתונאים, ישנו פוטנציאל לתגלית גז בגודל 6.5 טריליון רגל מעוקב (TCF). ברישיון "מירה" ישנו פוטנציאל לגז בכמות של 4.55 TCF בהסתברות של 58% ואילו ב"שרה" ישנו פוטנציאל ל-1.944 TCF של גז בהסתברות של 43%.

כך, בשני הרישיונות ישנו סיכוי של 54% למציאת 6.5 TCF של גז, כאשר לשם ההשוואה ב"תמר" הסבירות עמדה בהתחלה על 35%. כמו כן, יש פוטנציאל של 18% למציאת 151 מיליון חביות נפט.