שמחון: "החקלאים יצטרכו להכניס יד לכיס ולהתמודד"

שרת החקלאות אורית נוקד: "מחיר של 5.90 שקלים לגביע קוטג' אחד עדיין לא סביר, ויש להמשיך להורידו; זה יקר לכיסו של הצרכן הישראלי, ולכן עוד מוקדם לדבר על הצלחה בעניין הזה"

"מחיר של 5.90 שקלים לגביע קוטג' אחד עדיין לא סביר, ויש להמשיך להורידו. זה יקר לכיסו של הצרכן הישראלי, ולכן עוד מוקדם לדבר על הצלחה בעניין הזה" - כך אמרה היום (ה') שרת החקלאות, אורית נוקד, בשיחה עם "גלובס".

נוקד קראה להטיל על המחלבות חובה לדווח על רווחיהן ממכירת מוצרי חלב שהיו בעבר תחת פיקוח המדינה. לדברי השרה, חובת דיווח כזו תתאפשר בתוקף צו החתום על-ידיה ועל-ידי שר האוצר.

"בינתיים יש להכניס לפיקוח, לפחות זמני, את מחירי הגבינה הצהובה, הקוטג' והיוגורט, עד שבחינת הנושא בוועדה שהקים משרד התמ"ת תסתיים ויתגבשו המלצות", אמרה.

שר התמ"ת, שלום שמחון, נשא הבוקר דברים לפני חקלאים בכינוס של תנועת המושבים בתל-אביב והזהיר: "בסופו של דבר, המשבר הזה יגיע לכל מקום. הוא יחצה את תחום החלב, והדבר הבא הוא הירקות, העופות והביצים. בימים אלה החקלאים יצטרכו להכניס יד אל הכיס ולהתמודד. לקחת את אנשי המקצוע הכי טובים שיעזרו להם, כדי לגבש אסטרטגיה נכונה. בלי לקטר. בשבועות הקרובים אני ואורית נוקד נצטרך לקבל החלטות לא פופולריות אך הכרחיות לשם הנחת התשתית הנכונה לדורות הבאים של חקלאי ישראל".

כנס החקלאים שיזם מזכיר תנועת המושבים, מאיר צור, דן בתדמית הציבורית של החקלאות בארץ, ולדברי שמחון, "במשבר הקוטג' כולם נרטבו: גם החקלאים וגם תשלובות הענק - אלא שלתשלובות הענק יש הרבה כסף כדי לצאת מזה, ולחקלאים אין", אמר.