משלוח מתוק: פימי הרוויחה פי 4 על ההשקעה באוריין

קרן ההשקעות חיסלה החזקותיה בחברת השילוח ■ לפני 5 שנים השקיעה בה פימי 34.2 מ' ש', ובמהלך התקופה מכרה מניות וקיבלה דיבידנדים ותקבולים בשווי 135.1 מ' ש'

פימי, קרן הפרייבט אקוויטי של ישי דוידי, מימשה אתמול את החזקותיה בחברת השילוח הבינלאומי אוריין (Orian) ונפרדה לשלום מעוד השקעה מוצלחת. אוריין , נזכיר, הייתה אורחת המדור "חברה על הכוונת" לפני קצת למעלה מחודש, ובמסגרתו הערכנו כי פימי, מתוקף הגדרתה כקרן פרייבט אקוויטי, עשויה לממש בקרוב לממש חלק או את כל החזקותיה בחברה, ובכך ליצור לחץ על המניה.

וכך אכן קרה. אתמול הודיעה אוריין כי פימי מכרה מחוץ לבורסה את יתרת החזקותיה בחברה (16.9%) תמורת 41.8 מיליון שקל ולפי מחיר של 19 שקל למניה, ששיקף דיסקאונט של 9.6% על מחיר המניה ביום הקודם. כפועל יוצא, נפלה אתמול מניית אוריין למחיר העסקה, וכרגע תשואתה מתחילת השנה עומדת על מינוס 11%. עם זאת, בשנה האחרונה עלה ערכה בשיעור של 56%. שווי החברה הנוכחי הוא 248 מיליון שקל.

אוריין נחשבת לאחת מארבע חברות השילוח הבינלאומי המובילות בארץ, ויש לה שלושה תחומי פעילות: שילוח בתהליך של יבוא, שילוח בתהליך של יצוא ומימון (הפעילות שתרומתה להכנסות החברה הכי קטנה). מנכ"ל ובעל השליטה בחברה הוא חן למדן, שלו החזקה של 50.9%. למדן היה אחד מהקונים שאספו את מניות פימי, והוא רכש אתמול מניות תמורת 5 מיליון שקל, כך שהחזקתו תעמוד על 53% בקירוב.

את יתר מניות פימי שהופצו רכשו גופים מוסדיים דוגמת מגדל ביטוח (שצפויה להפוך לבעלת עניין בחברה בעקבות רכישת מניות בשווי של לפחות 12 מיליון שקל), אקסלנס השקעות וכלל ביטוח. לאחרונה כבר היו החזקות בחברה - דרך קופות הגמל וקרנות הנאמנות - בשיעור של 5.9%. לקופות ולקרנות של ילין לפידות יש 5.8% מהונה של אוריין.

מקום פנוי בדירקטוריון

המהלך של פימי אינו אמור להפתיע. מתוקף היותה קרן פרייבט אקוויטי שקונה בזול ומוכרת ביוקר, מממשת הקרן את החזקותיה בחברות הפורטפוליו שלה מדי חמש שנים בממוצע, וכך קרה גם עם אוריין. מבדיקת "גלובס" (ראו טבלה) עולה כי הקרן השקיעה סך של 34.2 מיליון שקל, וקיבלה תקבולים שונים (בעיקר ממכירת מניות ודיבידנדים) בשווי של 135.1 מיליון שקל, ולכן רשמה תשואה של 295%. במילים אחרות - פי 4 על הכסף.

סביר להניח שכתוצאה מיציאת פימי מהשקעתה, דוידי ושותף בכיר אחר בקרן, גילון בק, יפרשו בקרוב מדירקטוריון אוריין, וזו תצטרך למצוא להם מחליפים.