רשמית: ביוליין מושכת את התשקיף להנפקה בנאסד"ק

בספטמבר האחרון ביקשה ביוליין לגייס כ-35 מיליון דולר וכעת חזרה בה באופן רשמי ■ הערכות: החברה מתכננת להירשם למסחר בארה"ב באמצעות ADR

ביוליין הודיעה ל-SEC, רשות ניירות ערך האמריקנית, כי היא מושכת את התשקיף להנפקה של 35 מיליון דולר שתכננה לבצע בנאסד"ק. ביוליין הגישה את התשקיף בספטמבר שעבר וחתמי ההנפקה היו אמורים להיות JMP ואופנהיימר.

משיכת התשקיף היא על רקע מהלך שמתכננת ביוליים לרישום למסחר בארה"ב באמצעות ADR, איגרת אשר עוקבת אחר מניית החברה בתל אביב. איגרת כזו מאפשרת למשקיעים בארה"ב לרכוש מניות ביוליין בלי הנפקה וכמעט ללא שינוי באופן הדיווח הנוכחי לבורסה.

ביוליין עלתה בעקבות ההודעה 13% עולה טרם פרסום רשמי של הידיעה. היא נסחרת בתל אביב לפי שווי של 257 מיליון שקל.

"את תהליך הרישום לנאסS"ק התחלנו לפני כשנה", אומר סמנכ"ל הכספים של החברה, פיל סרליין. "כתיבת התשקיף ארכה שישה חודשים. לאחר מכן, כל עוד הייתה אי וודאות סביב המתרחש בחברת סייפרס, שבסופו של דבר נרכשה והחזירה לנו את המוצר שלנו לסכיזופרניה, הובילה למחשבה שהמצב לא שקוף וודאי מספיק להנפקה. כעת, כשהמצב עם סייפרס התבהר, אין זו כבר תקופה טובה להנפקות, ובמקביל עלה הרעיון של רישום ADR".

הוא מוסיף כי העובדה שהתשקיף עדיין תקף, מאפשרת לחברה לרשום את ה-ADR ברשימה השניה של נאסד"ק (nasdaq capital market) ולא בבורסה שמעבר לדלפק.

"היה חשוב לנו שהרישום יהיה רק בבורסה הראשית", אומרת כנרת סוויצקי, מנכ"ל החברה. "מבחינתנו המטרה של ההנפקה היא לא רק הגיוס אלא גם החשיפה. המודל שלנו הוא חיפוש פרטנר למוצרים שלנו לפני כניסה לשוק, ולכן אנחנו צריכים את החשיפה ודווקא בבורסה מובילה". כמו כן, ישנן קרנות נאמנות שאסור להן להשקיע בחברות הנסחרות מעבר לדלפק.

חובות הדיווח של החברה אחרי הנפקת ה-ADR יהיו רק מעט יותר מחמירות. "נצטרף להגיש דו"ח שנתי ודו"חות מידיים בארה"ב", אומר סרליין. "לי יש ניסיון כעובד של ה-SEC במשך שנים, כך שלא נצטרך יועצים".

- לאור הניסיון של פיל מרגישים עם זה נוח. לא יצטרכו יועצים.

סוויצקי: "בשנה האחרונה ערכנו פגישות רבות עם משקיעים, לא נוכל להגיד עם מי שוחחנו, אבל אנחנו חשים שהם מוכנים להגעתנו".