שותפויות "שרה" ו"מירה" פרסמו הבהרה - תנודתיות במניות

ביום ה' קרסו מניות הכשרה אנרגיה, מודיעין, שלדיאלי ופרימיום בעשרות אחוזים לאחר פרסום פענוח הסקר הסייסמי ברישיונות "מירה" ו"שרה" ■ הסיבה: פער גדול בין האומדן הטוב ביותר לשקלול כלל ההסתברויות למציאת גז ■ היום הן מבהירות: לאחר ביצוע קידוח - הפער יצטמצם

בעקבות המפולת במניות הגז "שרה" ו"מירה" ביום ה' בבורסה, הוציאו הבוקר (א') השותפויות ברישיונות הודעות הבהרה לנתונים שפורסמו ביום ה'. כזכור, השותפויות פרסמו את פענוח תוצאות הסקר הסייסמי התלת-ממדי בשני הרישיונות והכריזו על פוטנציאל לתגליות גז בגודל 6.5 טריליון רגל מעוקב (TCF).

אלא שמניות "שרה" ו"מירה" - הכשרה אנרגיה , מודיעין , שלדיאלי ופרימיום - קרסו בעשרות אחוזים בבורסה. הסיבה: נתון ה-6.5 TCF היה שקלול של כלל ההסתברויות (Mean), בעוד שהמשקיעים התמקדו בנתון אחר, ה-Best Estimate שמראה על פוטנציאל למציאת 2.9 TCF של גז בלבד. הבוקר, כאמור, לפני פתיחת המסחר בבורסה, מיהרו השותפויות להוציא הבהרה למשקיעים.

"מקובל להשתמש בנתון ה-Mean בתעשיית חיפושי הנפט והגז בישראל ובעולם, אולם הנתון אינו מחושב לפי מודל גיאולוגי מקובל", מודות השותפויות. "נתון זה חושב לפי שיקול דעתה של NSAI". חברת NSAI ביצעה עבור שותפויות "שרה" ו"מירה" את פענות תוצאות הסקר הסייסמי התלת-ממדי.

שותפויות "שרה" ו"מירה" חתמו על חוזה חכירת אסדה

בהמשך מסבירות השותפויות כי הפער הגדול בין 2 הנתונים הבולטים בדוח - נתון ה-Mean ונתון ה-Best Estimate - יצטמצם לאחר ביצעו קידוח אקספלורציה המתוכנן לתחילת שנת 2012: "ככל שיתקבלו נתונים מקידוחי אקספלורציה בשטח הרישיונות, הפער בין אותם ערכי קיצון צפוי להצטמצם באופן משמעותי, מה שיביא לצמצום הפער בין ה-Mean ל-Best Estimate בהתאמה".

עם זאת, כידוע, הפער יכול להצטמצם כלפי מטה וכלפי מעלה, והשותפויות לא חוו דעתן על כך. במילים אחרות, לא ניתן לדעת בשלב זה - לפני ביצוע קידוח אקספלורציה - האם המספרים לאחר הקידוח יהיו קרובים יותר ל-6.5 TCF או ל-2.9 TCF.