אספן גרופ במגעים לרכישת מרכז הלוגיסטי ב-105 מיליון שקל

מנהלת מו"מ לרכישת המרכז הלוגיסטי של חברת ההלבשה טומי הילפיגר בהולנד ■ חברת ההלבשה הבינלאומית עשויה לשלם לאספן דמי שכירות שנתיים של כ-10.7 מיליון שקל

חברת אספן גרופ , הפועלת בתחום הנדל"ן המניב בישראל ובחו"ל, מודיעה היום (א') על הרחבת פעילותה בהולנד, ובמסגרת זו היא מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת המרכז הלוגיסטי של חברת ההלבשה הבינלאומית, טומי הילפיגר, בהולנד.

מאספן נמסר כי היא עשויה לרכוש את הנכס תמורת כ-105 מיליון שקל. המרכז הלוגיסטי של הילפיגר ממוקם באחד הפארקים הלוגיסטיים הגדולים בהולנד. מהחברה נמסר שהמו"מ מנוהל ע"י חברה הולנדית בבעלות מלאה של אספן נדל"ן, שבבעלותה של אספן גרופ. הוצאות העיסקה נאמדות בכ-8 מיליון שקל.

המרכז הלוגיסטי מושכר להילפיגר לתקופה של כ-10 שנים תמורת דמי שכירות שנתיים של כ-10.7 מיליון שקל, המוצמדים למדד המחירים צרכן בהולנד. דמי שכירות אלה מגלמים תשואה ברוטו של כ-10% לאספן ביחס לעלות הנכס הנרכש. רשת TOMMY HILFIGER האמריקנית מפיצה מוצרי ביגוד ואופנה לחנויות ולזכיינים בכ-90 מדינות.

אספן מציינת כי החברה הרוכשת קיבלה מכתב התחייבות מבנק מקומי בהולנד למימון 74.4% ממחיר הרכישה לתקופה בת 8 שנים, בריבית שנתית קבועה של כ-5.55%.

גיא פרג, יו"ר דירקטוריון אספן גרופ."אנו ממשיכים באסטרטגיית הרכישות של נכסים מניבים, המושכרים לתקופות ארוכות לשוכרים איכותיים במדינות הפעילות שלנו במערב אירופה. אשתקד נכנסנו לראשונה לפעילות בהולנד, אז רכשנו את מרכז ההפצה והלוגיסטיקה של רשת אופיס דיפו תמורת כ-90 מיליון שקל, ועתה אנו שמחים לצרף, במידה והעסקה תושלם, את רשת ההלבשה הבינלאומית טומי הילפיגר לרשימת השוכרים של הקבוצה".

אספן גרופ גייסה במאי האחרון כ-91 מיליון שקל בהנפקת איגרות חוב, סיימה את הרבעון הראשון של שנת 2011 עם עליה בהכנסות לכ-25.1 מיליון שקל ועם רווח נקי של כ-8.5 מיליון שקל. בתחילת שנת 2011 הפכה קרן ההשקעות בראשית לבעלת עניין באספן, כאשר השקיעה כ-36 מיליון שקל תמורת כ-11.4% מהחברה לפי מחיר של 5.9 שקל למניה.