טלי בן-עובדיה וגולן יוכפז יגישו מועמדות למפקד גל"צ

גם שמותיהם של שי בן-מאור, אבי ברזילי וירון דקל הוזכרו כמועמדים לתפקיד מפקד התחנה

על-פי ההערכות בשוק התקשורת, העיתונאים גולן יוכפז, טלי בן-עובדיה ואבי ברזילי שוקלים להגיש את מועמדותם למשרת מפקד תחנת גלי צה"ל.

עוד העריכו כי גם שי בן-מאור, שכיהן בעבר כמנכ"ל רדיו תל-אביב, בוחן את האפשרות להגיש את מועמדותו לתפקיד. על-פי הערכות, גם ירון דקל, שהיה מועמד בסיבוב הקודם לתפקיד, עשוי להגיש מועמדות.

גם שמותיהם של עורך "מעריב" לשעבר, יואב צור, ושל מנכ"ל רשות השידור היוצא, מוטי שקלאר, עלו בהקשר זה.

הוקמה ועדת איתור

כשבועיים וחצי עברו מאז שמשרד הביטחון פרסם בעיתונים היומיים מודעות המזמינות את הציבור הרחב להציע מועמדות למשרד מפקד גלי צה"ל עד ליום חמישי הקרוב, ב-7 ליולי.

מאז נודע על הדחת מפקד גלי צה"ל הנוכחי, יצחק טוניק, הקים משרד הביטחון ועדת איתור כמתחייב בתקנות בראשות האלוף במיל' יפתח רון-טל; ובהשתתפות קצין חינוך ראשי, תא"ל אלי שרמייסטר; עיתונאי "ידיעות אחרונות", אלכס פישמן; וכן השופטת בדימוס שרה פריש.

כאמור, בין המועמדים הפוטנציאליים נמצאת גם טלי בן-עובדיה, שהייתה חברה בצוות ההקמה של חדשות ערוץ 2, שם שימשה גם עורכת מהדורת החדשות. כמו כן, בן-עובדיה הייתה ממקימי חברת החדשות של ערוץ 10, שם גם שימשה כעורכת הראשית של מהדורת החדשות היומית וכן שימשה כסמנכ"ל חברת החדשות. בנוסף, בן-עובדיה הייתה ממקימי אגף החדשות ב-ynet, וכיום היא יוצרת סרטים דוקמנטריים.

אבי ברזילי שימש בעבר כמנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 10, וכן ערך את "עובדה" ואת "אולפן שישי", כמו כן במשך כ-20 שנה שירת בגלי צה"ל כקצין בקבע ובמילואים, ובתפקידו המרכזי שם ניהל את המחלקת האקטואליה התחנה.

גולן יוכפז משמש מאז יוני 2008 עורך מהדורת החדשות של ערוץ 2 בימי שישי, "אולפן שישי", בהגשת יאיר לפיד. קודם לכך ערך יוכפז את "כלבוטק" במשך 9 שנים וכן את התוכנית "שישבת" בגלי צה"ל. נוסף ל"אולפן שישי", יוכפז גם מגיש לסירוגים את יומן הבוקר של גלי צה"ל.

שי בן-מאור כיהן במשך 4 שנים כמנכ"ל רדיו תל-אביב, וקודם לכן עבד כעיתונאי ב"ידיעות אחרונות" וב"מעריב" וכן כיועץ התקשורת של ציפי לבני. כיום הוא בעליה של חברת שון מדיה המנהלת את עסקיהם בישראל של בעלי הון זרים.

המועמדים המוזכרים בידיעה סירבו להגיב.