מטהמורפיקס של IHCV התמזגה לשלד טופספין בסופ"ש

בעקבות כך, החברה מתכננת לצאת להנפקה ייתכן כי בהמשך ימוזגו לטופספין חברות נוספות

עסקת המיזוג החלקי של חברת Metamorefix לתוך השלד הבורסאי Topspin הושלמה בסוף השבוע האחרון.

במסגרת העסקה, קרן הון הסיכון IHCV העבירה לטופספין מניות המהוות 19.6% ממטהמורפיקס. בתמורה קיבלה IHCV מניות של טופספין בהיקף של 8.75% מהחברה. מניות אלה ניתנו לה על-ידי מדג'ניקס, בעלת השליטה בטופספין המחזיקה בה ב-75% טרם המהלך. מדג'ניקס היא חברה בבעלות היזם הסדרתי אשר שמולביץ', אשר באמצעותה השתלט על טופספין בהדרגה במהלך השנים האחרונות.

טופספין, שכרגע אין בה פעילות, נסחרת לפי שווי של 34 מיליון שקל ברשימת השימור של הבורסה. שווי השוק של טופספין הבוקר משקף למטהמורפיקס שווי של 17 מיליון שקל, אך הוא עשוי לעלות ברגע שיתחדש המסחר בחברה, והמניה תוכל להגיב לידיעה. במסגרת השלמת העסקה טופספין תפעל ליציאה מרשימת השימור באמצעות הנפקה, שתבוצע על-ידי חברת סייבל השקעות, וזו אחת מהסיבות שלה למיזוג.

מטהמורפיקס הוקמה ב-2007 והיא עוסקת בריפוי פצעים והחלקת קמטים. שמולביץ' מעורב גם בחברה הזו טרם העסקה - הוא משמש דירקטור בחברה, והוא אחד מיזמיה יחד עם ד"ר רפאל גרודצקי מבית החולים הדסה, שיזם בעבר גם את חברת Hapto מקבוצת הדסית ביו-אחזקות.

גורם נוסף המעורב בשתי החברות הוא משה מזרחי, לשעבר מבכירי סינרון, וכיום ראש קרן הון הסיכון ניצנים. מזרחי משקיע בטופספין (15%) ובמטהמורפיקס (19.6%), וכן שותף לפרויקטים נוספים הן עם שמולביץ' והן עם IHCV.

כל הגורמים הנוגעים בדבר סירבו להגיב לידיעה.

לא הניסיון הראשון

זהו המהלך הראשון של שמולביץ' למיזוג פעילות לחברה בורסאית אשר נושא פרי. לפני כשנה הוא ביקש למזג לטופספין את יצרנית מוצרי הסיליקון KAST. מאוחר יותר ביקש למזג שתי חברות שהקים בתחום המזון הרפואי (החברות אינוסנס וקלירפת') לתוך השלד נקסטג'ן שבבעלות די-מדיקל. שתי העסקאות לא יצאו לפועל. ניסיון אחר למזג את אותן שתי חברות לטופספין בוטל כשהתגלה כי החברה תצטרך לשלם על כך מס. ל"גלובס" נודע כי ייתכן שבהמשך ימוזגו גם אינוסנס וקלירפת' לתוך טופספין, כפי שתוכנן בעבר.

מטהמורפיקס היא חברה הפועלת בתחום הרפואה האסתטית וריפוי הפצעים. לחברה מוצר להחלקת קמטים, הנמצא בניסויים קליניים, וכן יש לה טכנולוגיה של פפטידים (חלבונים קצרים) אשר עוזרים לחדירת החומרים הללו לתוך העור. למטהמורפיקס יש 1.1 מיליון שקל בקופת המזומנים שלה. בשנה האחרונה היא לא רשמה הכנסות, והפסידה 3.5 מיליון שקל, בעיקר בשל עלויות המו"פ. החברה מנוהלת על-ידי ד"ר מזל דהן.