הכשרה אנרגיה קרסה 40% ב-3 ימים; "הירידות ימשיכו"

מודיעין צנחה ב-27% מאז יום ה' האחרון ושלדיאלי קרסה צללה 30% ■ הכשרת הישוב רכשה ביום ה' מניות בשווי 2 מיליון שקל בשער 141.2 אגורות למניה ■ ערן יונגר: "הצניחה משקפת מימוש בריא לאחר ריצה של עשרות אחוזים"

מניות "מירה" ו"שרה" - מודיעין , הכשרה אנרגיה ושלדיאלי - ממשיכות גם היום (ב') במסע דרומה ומאז חשיפת הסקר הסייסמי ביום חמישי האחרון רשמו המניות ירידות דו-ספרתיות בערכן. מודיעין של צחי סולטן ונוחי דנקנר צנחה בכ-27%, הכשרה אנרגיה של עופר נמרודי צנחה בכ-38% ושלדיאלי צללה כ-30%.

נציין כי הכשרת הישוב שבשליטת נמרודי רכשה מניות הכשרה בכ-2 מיליון שקל ביום ה', בשיא הירידות, ומאז מופסדת "על הנייר" כ-18% או 360 אלף שקל.

ערן יונגר, אנליסט האנרגיה של מגדל שוקי הון, מציין בשיחה עם "גלובס" כי "אני לא בטוח שהצניחה במחיר המניות נובעת מאכזבה מהתוצאות אלא שהיא משקפת מימוש בריא לאחר ריצה של עשרות ומאות אחוזים בשבועות שלפני פרסום הסקר הסייסמי. רק אחרי קידוח האימות נדע את הכמויות המדויקות, ואז נהיה חכמים יותר".

אנליסט בכיר אחר, שבחר להישאר בעילום שם, אומר כי "אני לא בטוח שלא נראה את המניות בשערים נמוכים יותר - טווח התחזיות שניתן רחב מדי, והמשקיעים מצמצים סיכון עד לקידוח האקספלורציה".

נזכיר כי תוצאות הסקרים הצביעו על כך כי ממוצע הפוטנציאל הכלכלי הקיים בשני הרישיונות עומד על 6.5 TCF (מיליארד רגל מעוקב), כאשר ההסתברות הסטטיסטית להימצאות רזרבות הגז היא הגבוהה ביותר שפורסמה עד כה ביחס לרישיונות החיפוש הימיים בחוף ישראל, ועומדת על 54%. הדוח מפרט גם הערכה להימצאות מאגרי נפט מתחת למאגרי הגז בשני הרישיונות. NSAI זיהתה בשטח הרישיונות שתי מטרות נפט, ולהערכתה, בהסתברות משוקללת של 18% ממוצע הפוטנציאל הכלכלי להימצאות נפט עומד על 150.7 מיליון חביות.

למרות ההסתברות הגבוהה למציאת גז והפוטנציאל להימצאות נפט, שוק ההון חושש מהשונות שבין ממוצע פוטנציאל עתודות הגז (Gross Mean Resources) שעומד על 6.5 TCF, לטווח הרחב המרכיב את הממוצע, שנע בין 0.67 ל-16.16 TCF, וזאת כאשר האומדן הטוב ביותר נוקב בפוטנציאל של 2.9 TCF בלבד לשני הרישיונות.