השווי הכספי האמיתי של בעלי ליברפול נחשף

ה"ניו יורק טיימס", שהחזיק בקצת יותר מ-10% מ-Fenway Sports Group, החברה האמריקנית ששולטת על ליברפול והרד-סוקס, מכר את האחזקות בחברה עבור 117 מיליון דולר

מהו השווי הכספי הריאלי של חברת ההשקעות האמריקנית Fenway Sports Group, שמשמשת כבעלים של מועדון הכדורגל האנגלי ליברפול, קבוצת הבייסבול האמריקנית בוסטון רד-סוקס, ובנוסף מחזיקה גם בקבוצת נאסקר בארצות הברית?

אינדיקציה חשובה לכך ניתן היה לקבל השבוע, לאחר שעיתון ה"ניו יורק טיימס", שהחזיק עד כה בקצת יותר מ-10% מ-Fenway, הודיע על מכירת חלקו עבור 117 מיליון דולר, לשלושה משקיעים שונים שזהותם לא נחשפה.

המשמעות: 10 האחוזים של ה"טיימס" ב-Fenway נמכרו לפי שווי חברה של כ-1.5 מיליארד דולר בלבד (כולל חובות) - סכום שנשמע נמוך יחסית עבור חברה המחזיקה בשתי קבוצות ספורט בסדר הגודל של ליברפול והרד-סוקס. נציין כי בבעלותה של החברה נמצא גם אצטדיון ה"פנוואי פארק" בבוסטון, שמארח את משחקי הרד-סוקס.

יחד עם זאת, צריך לסייג ולהדגיש שהמחיר הנמוך יחסית שבו נרכשו המניות של "הטיימס" ב-Fenway, נובע אולי גם מהמצב הכלכלי המסובך שבו נמצא העיתון הוותיק.

Fenway השתלטה על ליברפול באוקטובר האחרון, לאחר סאגה משפטית לא קצרה מול הבעלים הקודמים, ג'ורג' ג'ילט וטום היקס, בעסקה שמוערכת ב-300 מיליון ליש"ט. באפריל האחרון נודע כי לברון ג'יימס, כוכב ה-NBA של מיאמי היט, רכש אחוזי שליטה מינוריים ב-Fenway. את בוסטון רד-סוקס רכשה החברה בשנת 2002.