דנקנר שוקל לבטל את סגירת מערך ההפצה של "מעריב"

‎הנהלת העיתון הקפיאה זמנית את המהלך ‏‎■‎‏ מקור המעורה במו"מ: "אני מאמין שזה מהלך אמיתי ולא סתם טקטי - תפיסת העולם של הבעלים החדשים היא לא לריב עם העובדים"

האם נוחי דנקנר עשוי לבטל את החלטת "מעריב" לסגור את מערך ההפצה של העיתון ולהעבירו לידי חברה חיצונית? ל"גלובס" נודע כי בעקבות מספר פגישות שהתקיימו לאחרונה בין נציגי עובדי ההפצה, ההסתדרות, הנהלת העיתון ונציגיו של דנקנר כבעלים החדש, החליטה הנהלת העיתון להקפיא את המהלך להעברת מערך ההפצה לידי חברת "בר הפצה".

במהלך הפגישות הבהירו נציגי העובדים וההסתדרות כי בכוונתם להציג תוכנית התייעלות שתביא לחיסכון משמעותי בעלויות ההפצה - זאת כאשר חיסכון היה המניע המרכזי בהחלטה המקורית לסגור את מערך ההפצה הקיים.

מנכ"ל "מעריב", ישראל גולדשטיין, הבהיר כי הוא מסכים להקפאת המהלך בחודש ימים, שבמהלכו יציגו העובדים להנהלה את תוכניתם.

נזכיר כי עובדי ההפצה של "מעריב" התאגדו במסגרת ההסתדרות לאחר שנודע להם על המהלך של ההנהלה, שהחל עוד קודם לכניסתו של דנקנר ל"מעריב".

מקור המעורה במשא-ומתן בין הצדדים טוען כי הוא לא יופתע אם דנקנר הוא שמוביל לביטול המהלך, שכרוך בפיטוריהם של קרוב ל-1,000 עובדים: "אני מאמין שזה מהלך אמיתי ולא סתם טקטי. תפיסת העולם של הבעלים החדשים היא לא לריב עם העובדים, ואתה רואה את זה במקומות עבודה נוספים שבבעלותו, כמו מכתשים אגן למשל. זו תפיסת עולם שמעדיפה לשלם לעובדים עבור שקט תעשייתי, ובעניין הזה צריך להגיד כל הכבוד לנוחי".

נוחי דנקנר וסביבתו הקרובה שומרים על יחסים טובים וקרובים עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני, שסייעו להם בעבר להימנע ממשברים. כך היה כאשר דנקנר הקפיא את המהלך של שופרסל לגיוס סדרניות חדשות במקומן של הסדרניות המועסקות על-ידי חברות המזון, וכך כאשר שיפר את הסכמי הפרישה של עובדי מכתשים אגן תמורת עצירת ההתנגדות לעסקת המכירה של החברה לתאגיד סיני.

הרעיון להתקשר עם "בר הפצה" נבע מריבוי קווי החלוקה של החברה, שמפיצה את "ידיעות אחרונות", "גלובס", "ג'רוזלם פוסט" ו"המודיע". המשמעות היא שחברה כזו יכולה להפיץ גם את "מעריב" ללא תוספת משמעותית בכוח-אדם ובעלויות נמוכות יחסית.