עובדי המינהל: אטיאס פועל להפרת ההסכם הקיבוצי שלנו

העובדים מאיימים להכריז על סכסוך עבודה: "ועד העובדים מרגיש מרומה" ■ ועד עובדי המינהל פנה לראש הממשלה נתניהו ולשר האוצר שטייניץ שיתערבו בסכסוך

רק לפני שבועות אחדים הודיע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במסיבת עיתונאים חגיגית על יציאתה לפועל של הרפורמה המדוברת במינהל מקרקעי ישראל, וכבר היום מתגלים בקיעים ראשונים בתוכנית.

כזכור, הפעלת רשות המקרקעין החדשה הייתה מותנית בחתימה על הסכם קיבוצי עם עובדי המינהל. היום טוענים העובדים כי במהלך השבועות האחרונים מקדם שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, יוזמה שעיקרה הפרת ההסכם שנחתם עימם. ועד עובדי המינהל פנה אתמול לראש הממשלה ולשר האוצר, יובל שטייניץ, במכתב שכותרתו: "הפרת הסכם קיבוצי עם עובדי מינהל מקרקעי ישראל". במכתב מבקשים העובדים משר האוצר ומראש הממשלה להתערב במה שלטענתם הוא הפרה בוטה של ההסכם שעמד בבסיס ההסכמה לרפורמה המינהל.

העובדים, שמאיימים בהכרזה על סכסוך עבודה, שלחו את המכתב בעיתוי לא נוח מבחינתם של שר השיכון, מנהל המינהל, ירון ביבי, וראש הממשלה וזאת על רקע הסכסוך המתוקשר בין שר השיכון למנהל המינהל. הערב צפויים השלושה להיפגש ולדון בדיוק בנושא הזה.

עובדי המינהל מסבירים כי על אף שהמבנה החדש שנקבע לרשות מקרקעי ישראל נערך על בסיס עבודה של חברה לייעוץ ארגוני, שנערכה במשך תקופה ארוכה ובחנה את המבנה הארגוני, התברר להם לאחרונה כי שר השיכון מקדם בדיקה נוספת באותו הנושא. "טרם יבשה הדיו מההסכם הקיבוצי, והנה התברר לנו כי מאחורי גבם של ההסתדרות והעובדים יזם שר השיכון והבינוי שינוי ארגוני חדש, שבמסגרתו הוא מבקש ליזום ייעוץ ארגוני שבו חברה תבחן את הצרכים הארגוניים והתפעוליים של מועצת מקרקעי ישראל. עובדי מינהל מקרקעי ישראל חרדים להתנהלות זו, שכן פעילות זו נעשית במסתרים ובמחשכים בניגוד להסכם הקיבוצי שנחתם ולמעשה מרוקנת אותו מתוכן".

עוד טוענים עובדי המינהל כי היוזמה לשינוי מבני ברשות החדשה, שאותה מקדם שר השיכון, לא הובאה לשולחן הדיונים טרם חתימת ההסכם הקיבוצי. "בניגוד לאמירותיו הבוטות של שר השיכון בהזדמנויות שונות כנגד עובדי מינהל מקרקעי ישראל המתפקדים בתנאים בלתי אפשריים של תת כוח-אדם ותנאי שכר מחפירים, עומדות תוצאות מרשימות ביותר של הגדלת השיווק של יחידות דיור בעשרות אחוזים בשנה החולפת. מכך עלינו להסיק אחת מהשתיים - או שיד ימין אינה יודעת על יד שמאל, או שעסקינן בהתנהלות חסרת תום לב במשא ומתן, וזה בלשון המעטה".

בוועד העובדים של המינהל סיכמו את הדברים ואמרו: "הוועד נערך ליישום ההסכם הקיבוצי, תוך המשך עבודת ליבת עם דגש על מילוי יעדי הממשלה בשיווק מוגבר של יחידות דיור. כעת, ועד העובדים מרגיש מרומה מהתנהלות זו, ובכוונתנו להגיש בקשה דחופה להסתדרות על מנת להכריז מיידית על סכסוך עבודה במינהל מקרקעי ישראל".