ברק נגד ליברמן: שר החוץ מתנגד ליצוא ביטחוני לטורקיה

שר הביטחון מעוניין להוציא לפועל את העסקאות עם טורקיה, ששוויין עומד על עשרות מיליוני דולרים ■ מי שיכריע בפרשה הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו

האם הזדמנות לחמם את היחסים בין ישראל לטורקיה תוחמץ בגלל ויכוח עקרוני על הקשר עם אנקרה? בחדשות ערוץ 2 נחשף הערב (ב') כי בין שר הביטחון אהוד ברק לבין שר החוץ אביגדור ליברמן התגלעה מחלוקת חריפה שבמרכזה רצונו של ברק לחדש את הייצוא הביטחוני לטורקיה.

שר הביטחון ואנשי משרדו מעוניינים להוציא לפועל את העסקאות עם אנקרה, ששוויין עומד על עשרות מיליוני דולרים.

בימים האחרונים שינתה במעט טורקיה את יחסה העוין כלפי ישראל, כשהחלה לסייע למאמצים לסיכול המשט לעזה. למרות זאת, סבורים שר החוץ ליברמן ואנשי משרדו כי יש להמשיך בקו הנוקשה של הממשלה כלפי ממשלת ארדואן.

בניגוד לכך, דיבר היום ברק על הצורך של ישראל ליישר את ההדורים מול הטורקים ולנוע קדימה לקראת נורמליזציה של היחסים בין שתי המדינות. אלא שמי שמונע ממנו להוציא לפועל את העסקאות מול הטורקים הוא ליברמן עצמו, שכן כל ייצוא - גם ביטחוני - דורש את אישורו של משרד החוץ ושל העומד בראשו. לפחות בשלב זה, מסרבים שם להתגמש וממשיכים באותה המדיניות כלפי אנקרה.

מי שיתבקש להכריע בפרשה הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו, שישים קץ למחלוקת בין שני המשרדים והשרים העומדים בראשיהם ויקבע מה יעלה בגורל הייצוא הביטחוני.