כתב אישום: ראש העיר קלנסווה לקח שוחד וסחט באיומים חבר מועצה

‏לפי האישום, ראש העיר מחמוד חדיגה ויועצו יוסף מרעי קשרו קשר לצלם את חבר מועצת העיר איאד מרעי ולסחוט אותו באמצעות התמונות, וזאת כדי להבטיח את תמיכתו בהצבעות במועצה

‎‎כתב אישום נוסף הוגש נגד ראש רשות מקומית בישראל: לבית המשפט המחוזי מרכז בפתח-תקווה הוגש היום (ג') כתב אישום נגד ראש עיריית קלנסווה, מחמוד חדיגה, הנאשם בלקיחת שוחד ובניסיון לסחוט באיומים את אחד מחברי מועצת העיר, על רקע מחלוקות שהתגלעו ביניהם. עוד מואשם חדיגה במירמה והפרת אמונים, תקיפת עובד ציבור וקשירת קשר לפשע. יועצו יוסף מרעי מואשם בסחיטה באיומים, קשירת קשר לביצוע פשע ואיומים.

‏לפי כתב האישום, חדיגה ומרעי קשרו קשר לצלם את חבר מועצת העיר, איאד מרעי, ולסחוט אותו באמצעות התמונות, וזאת כדי להבטיח את תמיכתו בהצבעות במועצה. הנאשמים, כך לפי כתב האישום, אירגנו צילום של חבר המועצה במהלך פגישה עם אישה שהתחזתה לעיתונאית, ובהמשך הציגו לו את התמונות במפגש שערכו עימו, הכול כדי להשיג את מטרותיהם הפוליטיות.

בהמשך הפגישה, נטען בכתב האישום, צעק חדיגה על חבר המועצה ואף סטר לו. עוד נכתב בכתב האישום כי במפגש נוסף שנערך למחרת בין ראש העירייה ויועצו לבין מרעי איימו הנאשמים על חבר המועצה בפגיעה בגופו.

‏בפרשה נוספת המופיעה בכתב האישום טוענת הפרקליטות כי חדיגה קיבל שוחד בסך 5,000 דולר מקבלן שביצע עבודות עבור העירייה תמורת חתימתו על אישור העברת התשלום מהעירייה לקבלן.

לפי האישום השלישי, חדיגה ביצע הליך כוזב לצורך אישור תשלום על-ידי העירייה עבור מערכת המיגון בשווי 67 אלף שקל, שאותה התקין בביתו הפרטי. ‏

כתב האישום הוגש באמצעות עורכות הדין רחל אבישר-אבלס ויעל עצמון.