צפו: ישראלים מפגינים מול שגרירות יוון על תמיכתה בישראל

סרטון שעלה באתר מתעד הפגנה מול שגרירות יוון, בניסיון לקרוא דרכה לממשלת יוון להפעיל לחץ דיפלומטי על ממשלת ישראל "להפסיק את המצור על עזה"

פרשת המשט השני לעזה, שיציאתו לדרך התעכבה לאחר התנגדות של יוון לאפשר לספינות לצאת מנמלה, עדיין לא הסתיימה. מפגינים שמכנים עצמם "פעילי שלום ישראלים" יצאו להפגין מול שגרירות יוון בישראל בקריאה "תנו לספינות לעבור!" - כך דווח באתר "הטלוויזיה החברתית", שמכנה עצמו "ארגון לשינוי חברתי (מלכ"ר) הפועל כגוף תקשורת אזרחי-עצמאי לקידום סדר יום חברתי בישראל".

סרטון שעלה באתר, מלווה בקריינות, מראה מפגינים שהפגינו השבוע מול שגרירות יוון במטרה לקרוא דרכה לממשלת יוון להפעיל לחץ דיפלומטי על ממשלת ישראל "להפסיק את המצור על עזה". בין הקריאות שקראו המפגינים ובסיסמאות שהניפו בשלטים: "אין צדק, אין שלום, תתביישי לך יוון"; "עזה, עזה אל יאוש - בוא נגמור עם הכיבוש"; "יוון תומכת במדיניות האפרטהייד של ישראל", ועוד.

אחת הפעילות שצולמה, ששייכת לארגון "אנרכיסטים נגד הגדר", אמרה כי יוון התכופפה בפני ממשלת ישראל כשלא נתנה לספינות לצאת לכיוון עזה, ומסתבר שישראל הרחיבה את המצור על עזה לכל הים התיכון".

אחד מפעילי ארגון גוש שלום אמר ש"חשוב שבישראל תהיה הפגנה נגד המצור על עזה. חשוב שיידעו בעולם כי עזה מאוד פורחת ולא חסר לה כלום, אבל עדיין התושבים לא יכולים ללמוד או לקבל טיפול רפואי, או כל ציוד אחר שלא ניתן להכניס אליהם".

מול "פעילי השלום הישראלים", הגיעו להפגנה גם מפגינים מהימין שכינו את המפגינים נגד ישראל "בוגדים", "כולירות", "לכו לעזה", "בוגדים תמורת גלעד שליט", ועוד. קריין הסרטון מטעם "הטלוויזיה החברתית" אמר בסרטון כי מארגני ההפגנה מהשמאל הופתעו לגלות שפעילי הימין היו מאוד מאורגנים וכי הם קיבלו סיוע מהמשטרה: "בעוד שפעילי השמאל עמדו על המדרכה והפגינו, פעילי הימין עמדו על הכביש, טיפסו על רכבים וחסמו כבישים בחסות המשטרה", אמר קריין הסרטון.

"הטלוויזיה החינוכית" פועלת בין השאר במימון של תרומות מגופים העוסקים בפלורליזם דתי, בדו-קיום בין יהודים לערבים ובמניעת הפגיעה בזכויות האדם (בעיקר בעולם הערבי). בין הגופים שתרמו: הקרן החדשה לישראל, חבצלת - הקרן ההומניטרית, סיגריד ראוזינג טראסט, הקרן לשלום במזרח התיכון ועוד.