מחיר קו האינטרנט של בזק יופחת בעשרות אחוזים

מוכרת קו ייעודי לאינטרנט בלבד ב-25 שקל לחודש ■ משרד התקשורת החליט כי המחיר מופרז

משרד התקשורת מתכוון להפחית את מחירי קווי האינטרנט של בזק (Naked Adsl). ל"גלובס" נודע כי המשרד החליט לפצל בין הטיפול בתלונות של ספקיות האינטרנט נגד בזק והמבצעים שלה לבין התערבות במחיר הקווים - וזאת משום שלצורך הורדת מחיר קו Naked Adsl חייב המשרד להתבסס על תשתית כלכלית כלשהי, ולא מן הנמנע כי אף יידרש לערוך שימוע לבזק. חלופה אחרת היא להמתין לעבודה שעושה חברת הייעוץ פרונטיר עבור ועדת חייק, שאמורה לקבוע את תעריפי בזק.

כזכור, משרד התקשורת אישר לבזק לגבות מחיר של 25 שקל עבור קו Naked Adsl, שהוא ייעודי רק לאינטרנט ולא לשיחות. כעת מתברר מעבר לכל ספק סביר כי המחיר גבוה בצורה מופרזת. זאת מפני שבזק מוכרת חבילות שכוללות טלפוניה ואינטרנט במחיר של 20 שקל לחודש, ובמחיר הזה גם כלולים דמי שימוש.

המשרד שוקל לקבוע כי יש להפחית את המחיר בהסתמך על זה שהוא אישר לבזק את המחיר לקו, אבל הוא לא קבע אותו. במילים אחרות, המשרד לא רואה מחויבות כלפי המחיר שאושר לבזק לגבות, ולכן הוא חש שהוא יכול להתערב עכשיו, כאשר נראה לו שהמחיר גבוה מדי.

במשרד ישנן חילוקי דעות סביב השאלה האם יש מקום להתערב עכשיו במחירי הקווים או שצריך לחכות לפרונטיר. אלה שסבורים כי יש להמתין לעבודה הכלכלית אומרים כי ניתן לקבוע מחיר נמוך משמעותית עכשיו, ולחכות עד שפרונטיר תבצע את עבודתה ואז לערוך התחשבנות בין המפעילים לבזק.

לעומת זאת, ישנם קולות שמסבירים כי צריך להתערב מיידית, כיוון שהעוול במחירים שגובה בזק זועק לשמיים, ואי-אפשר לשבת ולחכות סתם. לכן צריך למצוא מנגנון מתאים שניתן יהיה לנצלו במהירות ושיעמוד באמות-מידה משפטיות.