לין: לצמצם ימי חופש מיותרים ולעבוד עד 14:00 ביום ו'

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, תומך בהתלהבות בסוף שבוע ארוך וטוען כי מימושו יפתח את המגזר העסקי ויוסיף למשק עוד מקומות עבודה רבים ■ שרגא ברוש טרם גיבש דעה

יו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, קורא לשלב נציגים מהתעשייה, ומהמגזר העסקי וכן נציגים של העובדים בוועדה שתדון בהפיכת יום ראשון ליום שבתון: "לא ייתכן שנושא כל כך משמעותי שישפיע על המשק כולו יידון בלי לשמוע אותנו ואת העובדים. הם צריכים להיות שותפים מלאים לדיוני הוועדה ולמסקנותיה. אני קורא לראש הממשלה לדאוג לשם כך ולשלב את נציגי הארגונים הכלכליים העובדים בדיונים אלה", אמר ברוש.

לדבריו, "זה נושא מורכב למדי ויש לבחון אותו בצורה יסודית, כי יש בו הרבה 'עזים'. כפי שאנחנו רואים את הדברים כרגע, דברים יקומו וייפלו סביב השאלה אם יום שישי יהיה יום עבודה מלא. אני בספק אם הוא יכול להיות כזה, כי אנשים התרגלו לא לעבוד ביום שישי, כי הם עסוקים במטלות שונות ובהכנות לשבת ולכן לא ברור בכלל אם הם יבואו ל-6 או 7 שעות עבודה, אם בכלל אפשרי להביא אותם".

ברוש: בעד או נגד?

לדברי ברוש, על רקע אי הבהירות בנושא, התאחדות התעשיינים טרם גיבשה עמדה סופית בסוגיה, חרף העובדה שהשר שלום טען כי השיג את הסכמתם של הארגונים הכלכליים, לרבות הסכמה מצד התעשיינים לשבתון ביום ראשון: "צריך לקיים דיון מקיף בכל היתרונות והחסרונות ולפני שמתקיים כזה, אני באמת לא יודע אם אני בעד או נגד", אמר ברוש היום (ג') ל"גלובס": "למרות אי הבהירות בכל הקשור ליום שישי, יש הרבה נושאים שקשורים לשבתון ביום ראשון שאני חושב שהם במקום ויש להם יתרון, כמו יישור קו עם כל העולם, ששובת ממעש בימי ראשון. אם יסדירו את עניין העבודה ביום שישי, שאנשים באמת יתייצבו לעבודה בלי משחקים וייצרו, לא תהיה לי בעיה לתמוך ברעיון הזה".

לעומת הספקנות של ברוש, נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, תומך ברעיון בהתלהבות וטוען כי מימושו יפתח את המגזר העסקי ויוסיף למשק עוד מקומות עבודה רבים: "אם מבצעים את התוכנית תוך עמידה בתנאים נבונים ונכונים - אפשר להתקדם איתה יפה. עם זאת, יש לצמצם את ימי החג המיותרים, כמו חול המועד בסוכות ובפסח, וימי שישי חייבים להיות ימי עבודה, לפחות עד השעה 14:00 בצהריים, בלי להיכנע ללחצים של נציגי סקטורים שונים ושל פוליטיקאים", אמר ל"גלובס", והוסיף: "בכל מקרה, השירותים החיוניים צריכים להמשיך לפעול".